lunes. 10.08.2020 |
El tiempo
lunes. 10.08.2020
El tiempo

GALICIA

La ternura del 'guardaespaldas' Docky: "Dá gusto o cariño que se teñen"

Él es Docky, un mastín de nueve meses de edad. Está jugueteando con la ternera con la que convive en Xesta, A Lama. Manuel Castro, su dueño, entrena así a sus perros para introducirlos en el monte y contar con su ayuda para prevenir ataques del lobo. "Dá gusto mirar o cariño que se teñen estes animais, ata comparten a comida", relata.

Castro es el ganadero que esta semana lanzaba un llamamiento de socorro a la Administración tras perder once becerras en un año por culpa de los ataques de lobo. Sostiene que ante la falta de una respuesta pública ante el problema se deben tomar medidas de precaución, como "ter mastíns" para entrenarlos como protectores del ganado. 

Manuel lleva varios días dando cuidados paliativos a una "toura" o "xovenca" (una res de unos tres años de edad) que sobrevivió al ataque de un cánido, pero que tendrá que sacrificar en breve. "Sabemos que foron lobos non só por como atacan, senón porque ata os vemos. Algún compañeiro ten visto ata oito lobos xuntos", señala, antes de contar que a su ternera "deixárona comida polos cuartos traseiros, devoráronlle o rabo, afectáronlle aos órgaos dixestivos e reprodutor e tamén ás ubres. Estou botándolle suero e limpándolle pero tal e como a deixaron non é posible que sobreviva e imos ter que sacrificala. É unha boa rubia galega e aínda por enriba estaba preñada", lamenta.