Opinión

Aplausos

NO MEDIO da peza '‘La comisión'’, Marcos Mundstock dixo tal parida xenial (a súa personaxe gabouse de que publicara un libro no que proclamaba que «o neno de hoxe é o home de mañá») que os espectadores daquela representación de Les Luthiers sentímonos empuxados a aplaudir. Case de seguido, avergóñaste, porque sabes que non é correcto interromper así unha creación artística, aínda que sexa en xesto de recoñecemento; mesmo roza a falta de respecto. Hai tempo, asistín a unha '‘Madama Butterfly'’ na que o público aplaudiu ao rematar '‘Un bel di vedremo’', a peza máis popular da ópera de Puccini. Pola contra, meses antes case nos tiveran que suplicar os aplausos ao remate dun recital de arias e cancións clásicas nunha igrexa de Praga. Non é que o concerto fose malo, senón que estabamos preguizosos; a maioría eramos turistas agradecidos por poder escoitar aquilo naquel espectacular marco. É doado saber cando bater as palmas, abonda con agardar polo final; máis complicado é decidir canto aplaudir... ou correr o risco de quedarse só no aplauso, algo que para os tímidos e a xente con medo ao ridículo pode ser traumático. Con todo, nisto hai unha moda que non acabo de entender, que son os aplausos nos enterros e demais actos fúnebres: Que hai que celebrar aí? Que a vida do morto foi un espectáculo? Que o perdemos de vista por fin? Ou estamos a darlle as grazas porque se vai antes que nós?

Comentarios