A Xunta realiza probas piloto con IA e drones para detectar danos en vías

Ethel Vázquez supervisou en Pala o funcionamento desta innovadora ferramenta

La conselleira supervisa la prueba piloto con drones en Palas. SABELA FREIRE
photo_camera La conselleira supervisa la prueba piloto con drones en Palas. SABELA FREIRE

A Xunta de Galicia acaba de iniciar un período de probas piloto con strong <>drones e intelixencia artificial para detectar con máis precisión os danos producidos nos pavimentos das diferentes estradas autonómicas. O principal obxectivo desta iniciativa é lograr unha mellor xestión e unha maior eficacia na conservación da rede viaria.

A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, supervisou este venres en strong <>Palas de Rei o funcionamento da innovadora ferramenta. "Estas novas tecnoloxías servirán para aplicar nas estradas, multiplicando a eficiencia para actuar na conservación dás estradas, un asunto prioritario ao que destinamos cada ano 20 millóns de euros", destacou a responsable de Infraestruturas, que estivo acompañada polo rexedor da localidade, Pablo Taboada, e diversas personalidades relacionadas co proxecto.

Trátase dun sistema para a detección de danos nos firmes a través de imaxes tomadas desde un dron, que son automaticamente procesadas e analizadas mediante o uso de intelixencia artificial, o que permite a xeración inmediata de informes sobre o estado de conservación que presenta a vía.

Na proba realizada este venres, o aparello voou ao longo de aproximadamente un quilómetro de lonxitude da LU-221, a estrada que une Palas de Rei e Monterroso. Durante o ensaio recompiláronse imaxes e datos sobre o firme da estrada e emitíronse en tempo real, xerando un informe automático do estado no que se atopa o pavimento e os seus posibles danos.

Gonzalo Vázquez Cabo, enxeñeiro xefe da Axencia Galega de Infraestruturas, cualificou este estudo como "pioneiro a nivel Galicia e dous primeiros levados a cabo en España". Este técnico afirmou que o proxecto conta cun "potencial altísimo" e a marxe de mellora é moi amplo, xa que está nun proceso de continua evolución. "Este sistema perfectamente afinado ten un rendemento moito mellor", concluíu, detallando as características principais do traballo, realizado en colaboración coa empresa de recente creación Aguias.

O dron co que se fixo a proba piloto en Pas. SABELA FREIRE
O dron co que se fixo a proba piloto en Pas. SABELA FREIRE

Un dos socios fundadores desta firma de análise de datos, Juan Pan, comentou as grandes vantaxes que o sistema presenta en comparación coas inspeccións in situ, xa que permite clasificar automaticamente os defectos detectados nas estradas e, ademais, fai o traballo moito máis seguro. "Nos próximos anos haberá moitas melloras e vehículos con máis capacidades. Ademais, hoxe, as inspeccións fanse cun equipo que se despraza a pé dá estrada, cos perigos e córtesvos de tráfico que provoca", expuxo. "Habería un evidente cambio na seguridade», concluíu o enxeñeiro aeronáutico.

Este traballo piloto enmárcase na iniciativa Civil UAVs Initiative do programa Business Factory Aero, liderado pola Xunta a través da Axencia Galega de Innovación, o Igape e Xesgalicia, e coordinado pola Fundación CEL para impulsar o uso de sistemas non tripulados desenvolvidos desde o Polo Aeroespacial de Galicia, en Rozas, no municipio de Castro de Rei.

Con esta iniciativa, valórase ampliar a novas funcionalidades o emprego de drones que, como recordou Ethel Vázquez, a Xunta leva tempo utilizando para a inspección de estruturas e obras de paso, como pontes e viadutos da rede autonómica de estradas. A conselleira aposta por explorar futuras aplicacións, xa que pode ser unha ferramenta moi valiosa na toma de decisións sobre a necesidade de actuacións nos firmes.

Así é o dron industrial

Segundo explicaron os técnicos, este dron industrial preséntase como o máis adecuado para desempeñar este labor. Cunha autonomía de voo que alcanza a media hora e unha capacidade de carga de aproximadamente 2,5 quilogramos, este dispositivo demostra ser altamente capaz. Incluso en condicións meteorolóxicas desfavorables, como choiva, vento e outros contratempos, o dron é capaz de funcionar sen problemas.

O piloto encargado de manexar este sistema non tripulado debe cumprir coa documentación requirida, así como obter un permiso de condución específico. Estes requisitos deben ser presentados ante as autoridades competentes, segundo sinalaron os representantes de Aguias, responsables do manexo do dron.