Pescador e peixeiro, profesións sen suficiente substitución

O consumo de peixe en España caeu en 8 quilos por persoa e ano desde 2021 e a rede de peixerías tradicionais minguou moito. Moitos mozos non saben pedilo nos seus mostradores e nin sequera diferencian as especies. Fedepesca quere reverter a situación
smart
photo_camera Mostrador dunha peixería. EP

A peixería tradicional, a de barrio, está en perigo de desaparecer. Corremos o risco de quedarnos sen pescadores pero tamén sen peixeiros, pequenos comerciantes de confianza que tampouco teñen substitución e o seu prestixio profesional co peixe comprado día a día para un servizo próximo, desvanécese ante o avance dos supermercados e os cambios sociais que afectan as formas de compra. "Había 15.000 en 2007 en toda España e hoxe as peixerías están ao redor de 9.809", cun retroceso moi importante, parello ao do propio consumo de peixe, segundo recoñece María Luisa Álvarez, directora xeral da Federación Nacional de Asociacións Provinciais de Empresarios Detallistas de Peixes e Produtos Conxelados (Fedepesca) que puxo en marcha o proxecto La Pescadería Artesanal para informar e educar aos consumidores nos beneficios nutricionais do peixe, o modo de preparalo e o momento óptimo de adquirilo. E facilitar os encargos por internet, que tamén impacta, e de que xeito, ao mar.

María Luisa Álvarez, directora xeral de Fedepesca. CEDIDA

"Estamos xa en 18 quilos e medio por persoa e ano nos fogares, nunca pensamos que iamos baixar dos 22-20 quilos, o cal é moi grave porque podemos ir a cifras doutros países onde está en 5-7 quilos ao ano", di esta ferrolá que, recorda, Fedepesca foi das primeiras organizacións en recomendar unha baixada do Ive: "Que os españois e os galegos comamos mal significa que imos vivir peor e teremos máis enfermidades crónicas, con gran impacto nas arcas públicas e a Seguridade Social, que custa xa máis de 14.000 millóns de euros ao ano do erario público".

Opina que o Goberno debe definir unha estratexia alimentaria que involucre a todos os ministerios afectados "con educación nutricional, información de produtos naturais e sostibles, preservando a nosa tradición de peixerías tradicionais que é única no mundo pois se desaparecen leva a un cambio nos hábitos de consumo".

"Ante o transvasamento de consumo aos supermercados, que cada vez son máis e teñen máis cota, a xente compra menos cantidade de peixe e marisco. Aí vas elixir alimentos menos frescos e máis procesados, está demostrado. Tes outras tentacións e o impacto que ten na forma para comer é moi importante", di. 

Lamenta ademais que "a peixería tradicional, como o resto do comercio comerciante polo miúdo, non ten unha formación profesional pública adecuada, careceu de título ata o ano 2018 e mentres a hostalería teno desde os anos 60 do pasado século, na actualidade ningunha comunidade autónoma ofrece a Formación Profesional para traballar neste comercio comerciante polo miúdo e almacenista tan especializado, o cal é alucinante", afirma. 

E ante o descenso de consumo de produtos pesqueiros, parece calar no Ministerio de Pesca que necesitan unha comunicación máis efectiva cos peixeiros e maior orzamento para traballar todos a un tempo ao definir as mensaxes que axuden a reverter esta situación. "Necesita unha estratexia ao máximo nivel para frear a deterioración da nosa cociña e estilo de vida pois se está perdendo a cultura da nosa dieta e gastronomía mariñeira", di María Luisa Álvarez, que pide compromisos.

Os mozos non acoden ao mostrador

Os mozos, como noutros sectores, tampouco queren traballar de peixeiros e incluso carecen do recordo de ir cos seus pais á pescadería ou ao mercado da praza. "Se á xente nova non se lle fixan uns hábitos saudables na infancia, logo xa é moi difícil de reverter e son as familias con nenos as que menos peixe consomen". 

Alerta de que a xente nova non sabe como pedir o peixe, non o diferencia, non goza da profesionalidade dos peixeiros e peixeiras, nin da súa variedade de oferta, pero "nós temos que ofrecer o servizo en todas as canles: na tenda, por teléfono, por WhatsApp, por correo electrónico e online. Se fronte a un mostrador os mozos séntense inseguros e están máis cómodos co móbil, haberá que ofrecerlles tamén o produto nos seus teléfonos".

Por iso en Madrid e outras cidades hai peixerías con web que son importantes prescriptores sobre o peixe e agrúpanse baixo a marca da Pescadería Artesanal. Buscan un servizo próximo e amable para o día a día no barrio e a localidade, tamén online.

Comentarios