As 86 persoas que resultaron feridas no accidente se produciu este luns en Sant Boi de Llobregat (Barcelona), a maioría de levedade, ao chocar dous trens que circulaban pola liña Llobregat-Anoia de Ferrocarrils da Generalitat de Catalunya (FGC) xa foron dados de alta.
Froito do accidente, que se cobrou a vida do maquinista dun tren de pasaxeiros, a circulación ferroviaria entre as estacións de Sant Boi e Moín Nou segue cortada, á espera de que finalicen os traballos de retirada dos convois sinistrados, para o que se desprazou ata o lugar un gran guindastre.
Segundo explicou este martes en declaracións a TV3 a presidenta de FGC, Marta Subirà, dos 9 feridos que foron hospitalizados tras o accidente, seis xa recibiron o alta este luns pola noite e os outros tres este martes.
Cara ás seis da tarde deste luns, a uns 300 metros da estación de Sant Boi de FGC, o terceiro vagón dun tren de mercancías que transportaba potasa e dirixíase facía Barcelona descarrilou e impactou contra a cabina dun tren de pasaxeiros que naquel momento saía da terminal.
Subirà indicou que os equipos de FGC estiveron traballando toda a noite para ir retirando os trens accidentados das vías, pero non concretou cando se poderá restablecer o tránsito entre as estacións de Sant Boi e Moín Nou, que por agora se cobren cun servizo alternativo por estrada.
"Esperamos que terminen nas próximas horas, son uns traballos complicados", sinalou a presidenta de FGC, sen asegurar que se poida recuperar a normalidade durante o día de hoxe.
"Temos que analizar se a velocidade era a correcta, se a carga (do tren de mercancías que descarrilou) era a correcta... Nestes momentos non podemos determinar que isto era así, diránnolo os rexistros e a partir de aquí poderemos contrastar se todo era correcto ou se algún elemento non funcionou correctamente", engadiu a presidenta de FGC.
INVESTIGACIÓN. O Xulgado de Instrución 5 de Sant Boi de Llobregat (Barcelona) abriu unha investigación sobre o accidente.
O Tribunal Superior de Xustiza de Cataluña (TSJC) explicou este martes que a xuíza mantén a causa aberta pendente da información que acheguen os investigadores de Mossos d'Esquadra.
O luns, a comitiva xudicial –a xuíza, un letrado da administración de xustiza, o fiscal e o forense– acudiron ao lugar do accidente para facer o levantamento do cadáver.
Sobre as causas do accidente, o primeiro sinistro mortal na rede de FGC, Subirà explicou que aínda se están estudando os feitos e que se fará unha investigación "con rigor" para esclarecer os motivos.
A presidenta de FGC indicou que no lugar do accidente a velocidade estaba limitada a 30 quilómetros por hora porque están a levarse a cabo uns traballos de mantemento, e negou que sexa un tramo de cambio de agullas.
"Polo que me reportan non é un tramo que tivese unha especial complicación nin ningún cambio que puidese influír nesta situación", sinalou Subirà.