Twitter, 15 anos aberto ao mundo e acumulando 353 millóns de usuarios

"Xusto creando a miña conta de twttr", foi o primeiro twit que escribiu o 21 de marzo de 2006 un dos seus fundadores 
Aplicación de Twitter en un smartphone. PIXABAY
photo_camera Aplicación de Twitter nun smartphone. PIXABAY

"Xusto creando a miña conta de twttr". Desta mensaxe, o primeiro xamais publicado na rede social, cumpre este domingo quince anos, e tras el escóndese unha historia de visionarios, traizóns e un éxito inesperado ata erixirse no foro sobre actualidade da opinión pública mundial.

O autor do primeiro tuit foi o seu cofundador e actual conselleiro delegado, Jack Dorsey, o 21 de marzo do ano 2006 e xusto agora, unha década e media despois, púxoo á venda nunha poxa pública por internet na que a poxa máis alta polo momento é de 2 millóns e medio de dólares.

Unha rede creada para os amigos


Cando a rede social do paxaro azul naceu hai quince anos, os seus creadores tiñan en mente un produto moi distinto do que coñecemos hoxe en día, máis orientado a ser unha plataforma de comunicación entre amigos e coñecidos que un xigantesco foro público desde o que durante a Presidencia de Donald Trump chegouse a gobernar EE.UU.

A palabra twitter (piar, en inglés) era perfecta. Definíana como "unha curta explosión de información sen importancia" e "o piar dos paxaros e iso era exactamente o produto que tiñamos", explicou o propio Dorsey nunha entrevista sobre as orixes da compañía.

Como no caso do principal competidor, Facebook, e doutras tantas empresas tecnolóxicas exitosas, a narrativa sobre os seus principios e sobre a quen cabe atribuír a idea varía segundo a quen se pregunte, e durante anos obviar a participación dunha das catro persoas a quenes a día de hoxe se consideran fundadores.

Traizóns e moitos celos nas orixes


Evan Williams e Biz Stone (ambos os exempleados de Google), Jack Dorsey (por entón estudante en New York University) e o emprendedor Noah Glass concibiron o prototipo do produto durante unha sesión de brainstorming (choiva de ideas) cando todos traballaban para Odeo, unha empresa de podcasts fundada por Glass.

Foi precisamente este último quen liderou o equipo encargado de desenvolver Twitter e a quen os empregados desa primeira época describen como o "líder espiritual" da plataforma, absolutamente implicado e obsesionado con este novo servizo cuxa función poucos terminaban de lograr entender.

Con todo, Williams -que por entón se había feito co control de Odeo- despediu a Glass por motivos que nunca se chegaron a aclarar (a versión máis estendida é un choque de personalidades), e, en paralelo, desterroulle da narrativa oficial sobre as orixes da compañía.

Non foi ata anos despois, con Twitter xa consolidado como xigante da comunicación en internet, cando paulatinamente se foi pondo en valor a figura de Glass, que admitiu sentirse traizoado polo seu antigo colega, e a quen actualmente se considera fundamental na creación da plataforma.

O terremoto de San Francisco e o gran valor do Live


Durante os seus primeiros meses de vida en 2006, Twitter era basicamente unha ferramenta de comunicación interna para os empregados de Odeo, que se mandaban mensaxes SMS a través dela, na súa maioría contidos anódinos entre amigos e colegas.

Pero algo cambiou radicalmente a madrugada do 3 de agosto dese ano: un pequeno terremoto de magnitude 4,4 na escala de Richter fixo tremer moi timidamente o chan de San Francisco, algo percibido por uns pero non por outros.

"¿Alguén acaba de notar o terremoto?". "Acabo de notar ese tremor. ¿Ninguén máis aquí o notou?". "¡Maldición, sempre mos perdo!". 

A plataforma pasou así a converterse espontaneamente nun espazo no que comentar e informarse da actualidade e desde entón o live ou vivo pasou a vincularse para sempre con Twitter.

Quen recolle estes tuits históricos é Biz Stone, un dos catro fundadores, nunha entrada no blogue da compañía en que explica como a súa parella non lle cría cando dicía notar o terremoto, e que tivo que ser Twitter o que lle dese a razón.

No centro do debate nos últimos anos


Desde entón pasaron quince anos e é precisamente desta capacidade de Twitter para exercer de foro da actualidade e da inmediatez da información da que deriva o seu principal reto para os próximos tempos: decidir onde están os límites da liberdade de expresión en internet.

Polo momento, a empresa do paxaro azul ha comezado este ano 2021 cunha das decisións máis arriscadas e polémicas de toda a súa historia: pechar permanentemente a conta do que nos últimos catro anos foi o seu tertuliano máis soado, o expresidente de Estados Unidos Donald Trump (2017-2021).


Suma máis de 353 millóns de usuarios
Quince anos despois, e segundo o informe Dixital 2021, Twitter conta con máis 353 millóns de usuarios en todo o mundo e pasan media de case 6 horas mensuais na súa versión para móbil.

Máis homes
A nivel mundial, son os homes os que se decantan máis por usar esta plataforma: máis do 68% dos usuarios son homes, fronte ao 31% que son mulleres.
Respecto das idades, os homes de entre 35 a 49 anos son os que máis tempo pasan na rede social (19,6%) e as mulleres que usan esta plataforma son as de idades comprendidas entre os 18 e 24 anos (9,9%).

Obama, o máis seguido
En canto ás contas que máis seguidores teñen, atópanse a de Barack Obama, con case 130 millóns, Justin Bieber, con 114 millóns, e Kate Perry con máis de 109 millóns de seguidores.

Comentarios