Turismo exótico, mellor con seguro e, sobre todo, sentido común

Nas viaxes de lecer, sobre todo aqueles con destinos afastados e exóticos, xorden ás veces imprevistos que poden arruinar aquelas soñadas vacacións, tal e como ocorreu este fin de semana a un grupo de turistas, entre eles catro españois, cuxa embarcación naufragou en Indonesia.

As axencias de viaxes, tanto tradicionais como online, inclúen nos seus paquetes vacacionais un seguro de viaxe básica, que pode ampliarse polo cliente se desexa unha maior cobertura, algo recomendable cando se van a realizar actividades que entrañan máis risco de sufrir un accidente.

No entanto, en España aínda non hai conciencia da súa necesidade e só un 20 % dos 15 millóns de turistas españois que se desprazan cada ano ao estranxeiro contrata un seguro fronte a un 90 % de holandeses ou estadounidenses.

O presidente da Confederación Española de Axencias de Viaxes (CEAV), Rafael Gallego, defende o labor do sector á hora de contrastar "ata o último detalle de todos os servizos que ofrece" e asegura que ao recorrer a axencias de viaxes e tour operador o cliente ten a garantía de que gozará durante a súa estancia en condicións adecuadas.

A modo de exemplo, Gallego recorda que quen se viron bloqueados polo peche do espazo aéreo europeo en 2010 polas cinzas dun volcán sen ter seguro de viaxe tiveron que custearse os días extras de estancia, mentres que os tour operador asumiron os gastos adicionais dos seus clientes.

Por iso, cando un organiza a viaxe pola súa conta, comprando cada elemento por separado, é importante contratar un seguro de viaxe o máis completo posible, sinala Gallego, recomendación que fai súa o sector asegurador.

Segundo fontes do RACE, o custo de viaxar con tranquilidade e protección non chega nin ao 3 % do prezo da viaxe. Por exemplo, o seguro máis completo, que cobre ata 80.000 euros en gastos médicos para unha estancia de 10 días en Tailandia, costa 77 euros.

Ademais, os seguros inclúen outro tipo de coberturas, como os extravíos de equipaxe, cancelacións de voos ou partes da viaxe, roubos ou problemas co aloxamento.

En moitas ocasións basta aplicar o sentido común para evitar maiores problemas. Cuestións aparentemente sinxelas como contratar con empresas locais actividades no destino tales como mergullo, compras, visitas a mercados, paseos en medios de locomoción local, etc. poden converterse nun pesadelo.

Ademais, estes riscos non son exclusivos de destinos que nos poden parecer do Terceiro Mundo, alerta Gallego, quen denuncia que tamén en países desenvolvidos operan empresas cuxa actividade está fóra do control das autoridades.

O ano pasado viaxaron a Asia uns 130.000 españois, cifra que poderá crecer en 2014 entre un 5 % e un 7 %, o que significa que na inmensa maioría das ocasións a viaxe transcorre segundo o previsto, matiza Gallego.

O Ministerio de Exteriores elabora recomendacións por destino, advertindo de cuestións como as condicións sanitarias e de seguridade, vacinas necesarias ou teléfonos básicos.

Dado que os gastos de hospitalización ou tratamento médico en moitos países han de ser asumidos polo paciente e poden chegar a ser moi elevados, Exteriores tamén aconsella contratar un seguro médico que garanta a plena cobertura en caso de enfermidade ou accidente durante a viaxe, incluída a evacuación en avión ambulancia.

Para axilizar ao máximo a atención en caso dunha urxencia, existe a posibilidade de inscribirse no rexistro de viaxeiros que ten habilitado este departamento ministerial, unha ferramenta que facilita ás autoridades españolas localizar ou contactar cos inscritos en caso de urxencias graves, por exemplo un desastre natural.

Unha boa planificación da viaxe contribúe a previr posibles riscos, traballo previo que tamén axuda a que o viaxeiro comprenda cales son as funcións da embaixada ou o consulado e que axuda pódenlle prestar as autoridades españolas no país.

Comentarios