A extinción dos neandertales puido deberse ao estrés ante a chegada do Homo sapiens

A investigación levada a cabo en Cova Eirós, en Triacastela, apunta este e outros factores entre as causas que provocaron a súa desaparición
Los arqueólogos durante la actual campaña de excavaciones en Cova Eirós
photo_camera Los arqueólogos durante la actual campaña de excavaciones en Cova Eirós

Os neandertales extinguíronse por unha combinación de factores, entre eles a tensión poboacional causado pola chegada do Homo sapiens, segundo informa o Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES).

O IPHES e a Universidade de Santiago de Compostela dedúceno a partir da análise de 208 restos de pequenos vertebrados achados en Cova Eirós, no Concello de Triacastela, cuxos resultados publícaos a revista científica Quaternary Science Reviews.

Os microvertebrados permiten realizar inferencias paleoambientales e paleoclimáticas moi detalladas, posto que achegan datos moi interesantes sobre o ecosistema que os acolleu, como o clima ou a vexetación. Os restos investigados da Cova Eirós corresponden aos últimos niveis do Paleolítico Medio (de 40.000 anos de antigüidade) e Paleolítico Superior Inicial (32.000 anos).

Os investigadores baséanse en que as condicións ambientais e climáticas nas que viviron en Cova Eirós eran moi semellantes ás dos primeiros humanos anatomicamente modernos

Este xacemento arqueolóxico situado na parroquia galega de Cancelo escavouse sistematicamente desde o ano 2008 ata agora e permitiu profundar nas posibles causas que poderían xerar a desaparición dos neandertales. Chegouse á conclusión de que esta especie se extinguiu por unha combinación de factores, entre eles a tensión poboacional causado pola chegada do Homo sapiens á Península Ibérica, con quen entraría en competencia.

Os investigadores baséanse en que as condicións ambientais e climáticas nas que viviron as comunidades neandertales en Cova Eirós eran moi semellantes ás que coñeceron os primeiros humanos anatomicamente modernos. Tratábase dunha contorna máis fría e chuvioso que o actual, nun período caracterizado pola inestabilidade en canto ao clima, definido por un progresivo arrefriado que conduce á última glaciación.

Cova Eirós, cuxas últimas campañas de escavación realízanse co financiamento da Consellería de Cultura da Xunta de Galicia, está a emerxer como un sitio de referencia no noroeste ibérico. De feito, as últimas dataciones realizadas no nivel 3 fálannos das últimas poboacións de neandertales (ao redor de 40.000 anos) e no caso do 2 dos primeiros grupos de humanos anatomicamente modernos neste territorio (fai 32.000 anos).