O condutor español peca de non ceder o paso nin gardar as distancias

Un 45 por cento admite un exceso de velocidade de polo menos 20 quilómetros por hora. Un 12% dos enquisados recoñece que bebe alcol antes de guiar un automóbil
A pesar de algunos actos censurables reconocidos por los encuestados solo el 16% ha perdido algún punto de su carnet
photo_camera A pesar de algunos actos censurables reconocidos por los encuestados solo el 16% ha perdido algún punto de su carnet

Saltarse cédaos o paso e non respectar a distancia de seguridade son os principais pecados dos condutores españois, segundo os resultados dun estudo que publicou a Organización de Consumidores e Usuarios (Ocu).

Segundo informa a Ocu nun estudo elaborado tras 660 entrevistas sobre os hábitos dos españois mentres conducen e conclúe que "os datos son preocupantes". O informe mostra cales son os principais pecados dos condutores españois, entre os que destacan o saltarse os ceda o paso e non respectar a distancia de seguridade, que recoñecen máis da metade.

O exceso de velocidade en polo menos 20 quilómetros por hora por encima do límite admíteo un 45 por cento dos enquisados.

Este último comportamento, como sinala a Ocu, é máis preocupante se se atende á estatística da Dirección Xeral de Tráfico na que se apunta ao factor da velocidade como o causante dun de cada catro accidentes mortais.

Outras condutas inapropiadas que se recollen no estudo son as para comer ou beber mentres se conduce, conducir moi canso, non mirar polo retrovisor ou adiantar pola dereita.

A Ocu aclara que non todos os excesos son igual de perigosos e entre os máis arriscados está o de utilizar o móbil mentres se conduce, un comportamento que aumenta nun 86% o risco de sufrir un accidente e que se dá en maior medida entre os condutores de menos de 34 anos. No entanto, non se dá de forma exclusiva nesta franxa de idade pois máis do 17% dos enquisados recoñeceu o uso dos seus dispositivos mentres conducían.

Un dos datos positivos é o relacionado coa inxesta de alcol como causante de accidentes pois a diferenza do que ocorría hai unha década, cando unha cuarta parte dos condutores recoñecía consumir alcol e conducir, esta cifra reduciuse á metade. É un 12% dos entrevistados os que recoñecen manter tan perigosa conduta.

"Sen dúbida é neste ámbito no que se pode apreciar unha maior concienciación por parte dos condutores españois, sendo un 60% os entrevistados que se manifestan a favor de incrementar as sancións por conducir baixo os efectos do alcol".

Ata un 55% de quen participaron na enquisa mostráronse partidarios dunha maior presenza da Policía e da Garda Civil, máis campañas informativas (un 52%) e un maior número de radares (o 41%), aínda que neste último caso un 40% dos entrevistados critica a súa colocación con fins unicamente recadatorios.

Finalmente da enquisa derívanse dous resultados "sorprendentes" para a Ocu.

O primeiro deles é que a pesar de que unha gran parte dos condutores recoñecen comportamentos censurables, en poucas ocasións estes teñen consecuencias prácticas pois só un 16% dos enquisados perdeu algún punto desde que se instaurou o sistema hai xa unha década.

En segundo lugar, preto dun 20% dos condutores non cre que sexa necesario levar posto o cinto de seguridade, ou o casco no caso dos motoristas.

Comentarios