Menores na rede: con móbil desde os 11 e 1 de cada 3 enganchado a internet

Unha investigación de Unicef alerta de que o 22,5% dos mozos podería sufrir ciberacoso ► A metade das vítimas tamén son acosadores
Una joven utiliza su teléfono móvil. PIXABAY
photo_camera Unha moza utiliza o seu teléfono móbil. PIXABAY

Os menores teñen móbil desde os 11 anos e un de cada tres está enganchado a internet e ás redes sociais, ás que se conectan todos ou case todos os días, segundo unha investigación de Unicef, que alerta de que o 22,5% dos mozos podería estar a sufrir ciberacoso.

Son datos do informe Impacto da tecnoloxía na adolescencia, realizado por Unicef coas respostas de 50.000 estudantes de ESO de centros públicos e privados das 17 comunidades autónomas, que alerta de que o 42% dos menores recibiu mensaxes de contido erótico ou sexual.

Sobre os hábitos de uso, o 90,8% conéctase a internet todos ou case todos os días, seis de cada dez adolescentes dormen co móbil, e un de cada cinco úsao a partir de medianoite todos ou case todos os días.

"Un de cada tres nenos ten un problema serio, estamos a falar de máis de medio millón de nenos" que realizan un "uso problemático", explicou o responsable do estudo, Antonio Rial, profesor de Psicoloxía da Universidade de Santiago de Compostela (USC), quen opinou que as cifras mostran que se trata dun problema de saúde pública". 

O informe fala de uso "problemático" para referirse ao posible enganche dos menores a internet e redes sociais, que xera un alto grao de interferencia na súa vida cotiá e un impacto persoal, familiar, académico ou laboral, que pode incluso ir acompañado dunha sintomática a nivel clínico.

Os adolescentes afirman que están conectados máis de 5 horas ao día entre semana o 31,5% e a metade deles superan esas horas de uso durante o fin de semana.

Escape da soidade que senten

Catro de cada dez adolescentes recoñecen que se conectan para non sentirse tan sos. Conéctanse buscando relacións positivas, comunicarse cos seus amigos e divertirse.

Pero a súa experiencia nas redes sociais tamén lles provocou sensacións como medo (ao 24,7%), angustia (19,7%) e inquietude (27,9%), uns resultados ante os que Unicef alerta de que a saúde mental dos menores pode verse afectada.

O informe pon de manifesto que a falta de coñecemento sobre algúns dos perigos e de medidas preventivas para evitalos, poden pór en serio risco a moitos adolescentes. 

"Os datos achegados tamén mostran que pode haber unha falta de presenza e acompañamento por parte das familias na vida dos adolescentes", o cal lles leva a buscar compañía e apoio en Internet e as redes sociais, aseverou Gustavo Suárez Pertierra, presidente de UNICEF España.

A metade das vítimas tamén son acosadores

Entre os riscos identificados polos mozos na súa relación dixital, destaca que as prácticas de acoso son cada vez máis habituais, pero tamén que máis da metade de quen sofren acoso, exérceno á súa vez

Non estar nas redes é un feito excepcional, indica a investigación. O 98,5% está rexistrado nalgunha e o 61,5% ten máis dun perfil nunha mesma rede social que utilizan selectivamente para familia e coñecidos ou para o grupo de iguais.

"Froito de presións e chantaxes moitos adolescentes poden estar a expor imaxes e contido persoal e privado en redes sociais e outras canles de Internet; isto tamén lles expón a entrar en contacto con descoñecidos e atoparse en risco de grooming ou acoso sexual en liña", alerta.

Un de cada 10 menores recibiu unha proposición sexual

Un de cada 10 menores recibiu –a través de redes, chats, internet ou videoxogos– unha proposición sexual en Internet por parte dun adulto; o 11,4% sufriu presións para que enviar fotos ou vídeos seus de contido sexual.

Respecto ao xogo, máis de 70.000 estudantes de ESO (o 3,6%) recoñecen haber apostado diñeiro por internet algunha vez na súa vida (apostas deportivas, 31%; poker, 20%; bingo, 12%), e fano para gañar diñeiro e divertirse. Un de cada 10 deses menores podería converterse en ludópata, o que suporía estar a falar de 10.000 adolescentes. 

Seis de cada 10 adolescentes usan videoxogos como principal canle de lecer e entretemento e máis da metade a xogos non aptos para a súa idade. Un de cada cinco menores recoñece ter un certo enganche aos videoxogos (ao redor de 400.000 adolescentes).

Estímase que máis de 600.000 estudantes de ESO poderían presentar un "uso problemático", que está caracterizado non só por unha elevada frecuencia e intensidade de conexión (moitos días e moitas horas), senón por un alto grao de interferencia no día a día dos propios adolescentes e das súas familias.

comentarios