O proxecto de real decreto polo que se regula a avaliación, promoción e titulación na Educación Primaria, Secundaria (ESO), Bacharelato e Formación Profesional (FP) non prevé a realización dos exames de recuperación na ESO, pero si en Bacharelato. Fontes autonómicas consultadas por Europa Press sinalan que a previsión é que esas recuperacións en Secundaria xa non se realicen no curso que acaba de arrincar.
En todo caso, fontes gobernamentais indicaron a Europa Press que se trata dun borrador en proceso de elaboración que se remitirá ás comunidades autónomas "nas próximas semanas". Iso si, engaden que é unha medida que está apoiada polos grupos de traballo nos que participan as distintas autonomías.
O texto consultado por Europa Press non prevé convocatorias extraordinarias de exames na etapa de ESO, aínda que si na de Bacharelato. En relación coa primeira, o documento establece que a avaliación será "continua, formativa e integradora" e, como en Primaria, as decisións sobre promoción e titulación serán adoptadas colexiadamente polo equipo docente tras unha convocatoria de avaliación que terá lugar ao finalizar o curso escolar.
A avaliación será "continua, formativa e integradora"
Os alumnos e alumnas de ESO promocionarán de curso cando o equipo docente considere que a natureza das materias que, no seu caso, puidesen non superar, "permítelles seguir con éxito o curso seguinte e estímese que teñen expectativas favorables de recuperación e que dita promoción beneficiará a súa evolución académica". En todo caso, promocionará quen supere as materias ou ámbitos cursados ou teña avaliación negativa nunha ou dúas materias.
A avaliación da aprendizaxe do alumnado de Bacharelato será "continua e diferenciada segundo as distintas materias", e os estudantes promocionarán do primeiro curso ao segundo cando superen as materias cursadas ou teña avaliación negativa en dúas materias como máximo.
Para obter o título de Bacharelato, será necesaria a avaliación positiva en todas as materias dos dous cursos, aínda que excepcionalmente, o equipo docente poderá decidir a obtención do título por un alumno ou alumna que supere todas as materias salvo unha. Deberán cumprir, no entanto, "todas as condicións seguintes": que o equipo docente considere que o estudante alcanzou os obxectivos e competencias vinculados a ese título; que non se produciu unha inasistencia continuada e non xustificada na materia; que o alumno se presentase ás probas e realizase as actividades necesarias para a súa avaliación, incluídas as da convocatoria extraordinaria; e que a media aritmética das cualificacións obtidas en todas as materias da etapa sexa igual ou superior a cinco.