O fin do 'roaming' en dez claves

Desde este xoves, os usuarios de móbiles de toda a Unión Europea poderán beneficiarse do fin da recarga pola itinerancia ou 'roaming', polo que chamar, navegar ou enviar mensaxes custaralle a un cliente español o mesmo en Sevilla que en Helsinqui
Un pasajero espera apoyado en su equipaje
photo_camera Un pasajero espera apoyado en su equipaje

Estas son dez claves para entender o fin da itinerancia a partir da información facilitada pola propia Comisión Europea (CE):

1.- ¿QUÉ SIGNIFICA O FIN DO 'ROAMING' E A NOVA ITINERANCIA COMO EN CASA?

O fin do "roaming" supón a eliminación da recarga por itinerancia, é dicir, os custos adicionais que cobraban as operadoras aos cidadáns europeos que chamaban, enviaban mensaxes ou navegaban por internet nos seus dispositivos móbiles cando estaban noutro país de Europa e recorrían para iso a outra rede distinta á que tiñan contratada.

2.- ¿A QUÉ CONSUMIDORES AFECTA?

A itinerancia como en casa está pensada para todos aqueles que viaxen "desde a súa casa" dentro da UE por traballo ou de vacacións. Por "casa" enténdese o país de residencia ou un país no que a persoa ten un "vínculo estable". Engloba aos consumidores que, de xeito recorrente, pasan unha cantidade de tempo considerable nun país no que estudan, traballan ou se xubilaron, explica a CE.

Os operadores poden pedir ás consumidores probas de que residen no país do operador ou dos seus vínculos estables con el, antes de incluír a itinerancia como en casa nun novo contrato.

3.- ¿EN QUÉ PAÍSES TENDRÁ VIXENCIA O FIN DO 'ROAMING'?

A recarga de itinerancia será historia a partir do 15 de xuño nos 28 países que conforman a Unión Europea: Alemaña, Austria, Bélxica, Bulgaria, Chipre, República Checa, Croacia, Dinamarca, Eslovaquia, Eslovenia, España, Estonia, Finlandia, Francia, Grecia, Hungría, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburgo, Malta, Países Baixos, Polonia, Portugal, o Reino Unido, Romanía e Suecia.

4.- ¿TAMBIÉN NO REINO UNIDO?

O Reino Unido eliminará a itinerancia o 15 de xuño como o resto de países da Unión Europea. De feito, compañías de telecomunicacións que operan en Gran Bretaña, como Vodafone ou Three, xa deixaron de cobrar por este concepto aos seus clientes, aínda que no caso da primeira só nos contratos.

5.- ¿QUÉ TEÑEN QUE FACER Os OPERADORES PARA ADAPTARSE A LA NOVA NORMATIVA?

Os operadores deberán incluír a itinerancia como en casa por defecto nos contratos que ofrezan ás persoas que vivan en devandito país.

6.- ¿OS CLIENTES NON PAGAN NADA... E OS OPERADORES?

Os operadores de telecomunicacións terán que pagarse entre eles polos servizos de telefonía que utilizan os seus clientes noutros países da UE, para o que se fixou uns prezos máximos almacenistas: 0,032 euros por minuto para as chamadas, 0,01 euros para o sms e 7,7 euros por gigabyte de datos, que será de 6 euros a partir do 1 de xaneiro de 2018, 4,5 euros en 2019, 3,5 euros en 2020, 3 euros en 2021 e 2,5 euros en 2022.

Con estes prezos preténdese permitir aos operador ofrecer esa itinerancia sen recarga aos clientes nin aumentar os prezos internos, á vez que garantir que os operadores de países de destino poidan recuperar custos sen aumentar os prezos domésticos e permitir o mantemento e a mellora de redes en toda Europa.

7.- ¿PODE UTILIZARSE A NOVA ITINERANCIA COMO EN CASA COMO ITINERANCIA PERMANENTE?

O fin da itinerancia está pensado para beneficiar a libre mobilidade dos usuarios en períodos curtos -viaxes de traballo ou vacacións- pero non para o uso continuado no tempo da rede de telefonía dunha operadora estranxeira, o que se denomina "roaming ou itinerancia permanente", como recorda o comparador Kelisto nunha guía recentemente publicada.

Por iso estableceuse un "período fiestra" de catro meses, suficientemente amplo para abarcar todo tipo de pequenas estancias no estranxeiro. As operadoras comprobarán que os usuarios, nos últimos catro meses, non utilizaron o seu móbil máis tempo noutros territorios diferentes ao país no que contrataron a súa liña telefónica

8.- ¿CAL É O PROCEDEMENTO NO CASO DE QUE SE DETECTE UN POSIBLE ABUSO?

Nos casos nos que se detecte que nos últimos catro meses o usuario utilizou máis o seu móbil no estranxeiro que no país de orixe, a súa operadora poderá pedirlle explicacións e solicitarlle que demostre que reside no país ou que ten vínculos estables con ese Estado membro.

O cliente terá un prazo de 14 días para ofrecer unha resposta á súa compañía e xustificar que se atopa noutro país por unha causa razoable, como, por exemplo, un desprazamento de empresa, estar matriculado nunha universidade dese país ou estar a gozar dunha bolsa Erasmus, como apunta Kelisto.

Nos casos nos que o usuario non poida xustificar por que utiliza máis a súa liña móbil de contrato fóra do seu país de orixe que dentro, a operadora deberá iniciar un procedemento de reclamación e poderá imporlle que sexa el quen pague o prezo mínimo establecido pola CE e que a partir do 15 de xuño asumirán as compañías telefónicas,

Se o cliente non está de acordo, poderá recorrer á autoridade reguladora nacional, que se encargará de resolver a situación entre ambos.

9.- ¿QUE PASA COS TRABALLADORES FRONTEIRIZOS O PERSONAS QUE ATRAVESAN AS FRONTEIRAS DA UE CON REGULARIDADE?

Dispoñen dunha protección específica: se se conectan á rede nacional en calquera momento do día, esta conexión conta como día de presenza.

10.- ¿HAI LÍMITES NO CONSUMO DE DATOS MÓVILES?

Si, Por exemplo, no caso dos clientes con contratos que ofrecen datos ilimitados ou volumes de datos a prezos unitarios nacionais moi baixos (por baixo do prezo máximo por xunto de 7,7 euros/giga). Cando viaxe ao estranxeiro seguirá gozando do seu volume completo de chamadas e mensaxes de texto, pero, en canto aos datos, disporá do dobre do volume que pode adquirirse polo valor do seu contrato mensual ao prezo máximo almacenista dos datos de itinerancia (7,7 euros/GB). Superado ese límite, o operador poderá aplicar unha pequena recarga (sen superar o prezo máximo por xunto + IVE).

Comentarios