A caipirinha, o cóctel brasileiro inventado para curar a gripe española

O brebaxe substituíu ao mel con allo e limón que se utilizaba como remedio contra aquela pandemia
Una caipirinha. ANTONIO LUCERDA (Efe)
photo_camera Unha caipirinha. ANTONIO LUCERDA (Efe)

Do mesmo xeito que o coronavirus, a gripe española azoutou con forza Brasil hai un século. Naquel entón, a caipirinha, o cóctel máis famoso do país, foi considerado un potente remedio para enfrontar a temida enfermidade.

Naquela época unha bebida popular composta por mel, allo e limón era usada para combater a gripe común, pero en 1918, coa chegada ao país da gripe española, buscouse que o remedio caseiro tivese un maior "efecto terapéutico" e complementouse con cachaza, a augardente de cana producido en Brasil, que entón era usado para estes fins.

De acordo co profesor Jairo Martins da Silva, un estudioso da cachaza, con máis de 25 anos de experiencia no tema, a prescrición de remedios caseiros a base de herbas, froitas e alcol formaba parte do recetario do medicamento popular da época e os médicos non se opuñan ao seu uso.
"Durante o período da gripe española foi un remedio bastante usado, tanto que ata hoxe en día se utiliza moito o limón, o mel e o allo para frear os arrefriados", explicou a Efe.

O NOME E A súa POPULARIDADE

Máis ou menos dous anos despois, cando a pandemia da gripe española acabou, o mel substituíuse por azucre e cambiouse ao allo por xeo, debido ao clima cálido de Brasil.

O nome que fixo popular ao cóctel brasileiro por excelencia tamén chegaría por esa época inspirado nos habitantes da zona rural de Sao Paulo, onde foi inventada –Caipirinha, vén de "caipiras", como son coñecidos os campesiños nesa rexión do país–.

"Cando a gripe española terminou, mais ou menos en 1920, comezou a chamarse Caipirinha, un nome que se consolidou en febreiro de 1922 durante a Semana de Arte Moderno", sinalou Martins.

Varias versións coinciden en que a culpable da popularidade da bebida brasileira foi a artista brasileira Tarsila de Amaral, recoñecida mundialmente por ser unha das principais expoñentes do Modernismo en Latinoamérica.

Á artista e ao seu marido, o poeta e escritor Oswald de Andrade, gustáballes promocionar nas súas viaxes elementos da gastronomía brasileira, como a Caipirinha.

Amaral non puido asistir á tamén chamada Semana do 22, pero a Caipirinha foi promocionada alí polo seu esposo e varios dos participantes, que xa experimentaran as súas bondades na capital francesa onde comezou a ser popularizada a artista brasileira.

A CACHAZA, ALMA DA CAIPIRINHA

A cachaza, alma da popular Caipirinha, é actualmente a bebida destilada máis consumida en Brasil e a terceira no mundo, segundo os datos do Instituto Brasileiro da Cachaza (Ibrac).

Existen seis tipos de cachaza: pura, azucarada, almacenada, añeja, premium e extra premium. Con todo, como se conta con case 40 tipos de madeiras de envellecemento e almacenamento, fálase de máis de 150 clases desta bebida.

Ademais de Brasil, Alemaña é un dos seus maiores afeccionados, pois é responsable pola compra o 25 % da cachaza exportada polo país suramericano.

Comentarios