Un de cada cinco condutores bebe máis que antes da pandemia e conduce peor

Percibiuse unha "forte" relaxación da responsabilidade dos condutores
El miedo a conducir afecta a un tercio de los conductores. EP
photo_camera Un 20 por cento dos condutores admite que conduce peor. EP

O 20 por cento dos condutores españois recoñece que consome máis alcol, drogas e medicamentos que antes da pandemia, a mesma porcentaxe que asegura que conduce peor ao perder habilidades ao volante polas restricións á mobilidade.

Así se recolle no estudiou Covid e Seguridade Viaria. Influencia da pandemia na mobilidade e a accidentalidade do futuro, da Fundación Línea Directa, presentado este luns.

No mesmo analizáronse as tendencias á mobilidade a través de 1.700 enquisas a condutores e o comportamento da sinistralidade mediante diversos informes e os datos da Dirección Xeral de Tráfico (DXT). 

Aínda que 2020 arroxou a cifra máis baixa de falecidos en accidente de tráfico desde 1960 (870 mortos en vías interurbanas), o estudo pon o acento en que ese ano a mobilidade reduciuse un 25 % debido á pandemia.

Así, tendo en conta esa redución dos desprazamentos, o pasado ano contabilizáronse 128 falecidos máis do que correspondería, polo que 2020 convértese en termos relativos no "peor ano da década en materia de seguridade viaria", subliñou a directora xeral de Fundación Liña Directa, Mar Garre.

E é que se percibiu unha "forte" relaxación da responsabilidade dos condutores no primeiro confinamento (entre marzo e xuño): o 36 % dos falecidos en accidentes de tráfico en coche e furgoneta non levaban posto o cinto de seguridade e detectouse un incremento do 39 % de vehículos con exceso de velocidade.

A situación marcada pola tensión e o esgotamento reflíctese na enquisa, de tal forma que o 60 % dos condutores é crítico coas restricións á mobilidade en 2020 e 2021 e, ademais, 6,6 millóns (24 %) admiten haberse saltado esas limitacións nalgún momento.

Os enquisados de Castela-A Mancha e Murcia son os que recoñecen máis infraccións e 4 millóns afirman que non respectan o protocolo de máscara no coche. 

Para o 2021 prevese un incremento de 30 % da mobilidade (416 millóns de desprazamentos de longo percorrido), co que desde Liña Directa advírtese de que o número de falecidos pódese "disparar" e volver alcanzar os 1.100, igual que en 2019.

O incremento da mobilidade, a tendencia a non cumprir as normas e o "efecto euforia", poden crear unha "tormenta perfecta en materia de seguridade viaria e facer que "este ano termine lamentando moitas perdas de vida", alertou Garre. 

O accidente tipo o pasado ano: xullo foi o mes con máis sinistros mortais, producíronse máis en sábado e domingo, maioritariamente en turismos, en estradas convencionais, por saída de vía e afectou máis a homes que a mulleres, novas e ao grupo de idade de entre 55 e 64 anos.

En termos absolutos, a redución da mortalidade o pasado ano foi do 21 %, o que sitúa a España como o sexto país con maior descenso da sinistralidade dun total de 27 analizados. 

Ademais, en abril de 2020 España experimentou unha redución de trafico só igualada por Italia e Francia (75 %). 

Comentarios