Atopan un vínculo entre bacterias intestinais e a depresión

O Proxecto Flamenco de Flora Intestinal do VIB separou cepas individuais de bacterias para constatar que os metabolitos microbianos poden interactuar co cerebro

Las bactérias pueden influir en el cerebro.EP
photo_camera As bacterias poden influír no cerebro.EP

Un grupo de expertos estableceu, por primeira vez, unha relación entre dúas bacterias intestinais e a depresión, o que achega máis probas sobre a capacidade destes microorganismos para xerar "compostos neuroactivos", segundo un estudo que publica este luns Nature.

O centro de investigación VIB (Bélxica) desenvolveu a primeira análise poboacional para demostrar a relación entre bacterias intestinais, a saúde mental e a calidade de vida.

Os expertos combinaron datos de microbiomas fecais con diagnósticos de depresión de médicos de cabeceira de 1.054 participantes no chamado Proxecto Flamenco de Flora Intestinal do VIB.

Os autores identificaron grupos específicos de microorganismos que se relacionaban positiva ou negativamente coa saúde metal e, en concreto, acharon unha pobre presenza de dous xéneros bacterianos, "coprococcus" e "dialister", en individuos con depresión, independentemente de que recibisen ou non tratamento farmacolóxico.

"A relación entre o metabolismo microbiano intestinal e a saúde mental é un tema controvertido. A idea de que os metabolitos microbianos poden interactuar co noso cerebro e, en consecuencia, cos nosos sentimentos e comportamento, é intrigante", indicou Jeroen Raes, do VIB.

Con todo, precisou, a "comunicación" entre esas dúas áreas explorouse principalmente en modelos animais, o que deixado " zaga a investigación en humanos".

"No noso estudo con poboacións identificamos diferentes grupos de bacterias que variaban coa depresión humana e a calidade de vida en todas as poboacións", concluíu o experto.

Por outra banda, outro grupo de científicos logrou detectar e illar máis dun centenar de novas bacterias no microbioma intestinal de persoas sas, segundo outro estudo que publica a mesma revista.

A investigación, liderada polo Instituto Wellcome Sanger (Reino Unido), o Instituto Médico Hudson (Australia) e o Instituto Europeo de Bioinformática (EMBL), levou aos expertos a crear a base de datos de bacterias intestinais máis completa coñecida ata agora.

Esta lista, destacan os autores, axudará a outros colegas a analizar, de xeito máis rápido e eficaz, o comportamento destes microorganismos, a súa función para manter san ao corpo humano e a súa relación con desordes "gastrointestinales, infeccións e condicións inmunológicas".

En torno ao 2 % do peso corporal, recordan, débese ás bacterias e moitas delas localízanse no microbioma intestinal, polo que calquera desequilibro nesta zona pode provocar "enfermidades e afeccións complexas", como a síndrome de colon irritable (SSI), alerxias ou obesidade.

No entanto, apuntan, existe un gran baleiro no coñecemento dun importante número de especies de bacterias, xa que resulta extremadamente complicado cultivalas nun laboratorio.

Para superar esa traba, os autores deste estudo analizaron mostras fecais de 20 individuos de Canadá e Estados Unidos, para despois "cultivar e secuenciar con éxito" o ADN de 737 cepas individuais de bacterias.

A análise revelou a existencia de 273 especies de bacterias diferentes, entre as a que detectaron 173 descoñecidas ata agora, das cales 105 nunca foran illadas antes.

"Este traballo levounos a crear a base de datos pública máis ampla e completa de bacterias intestinais asociadas a enfermidades humanas (...) Este recurso cambiará fundamentalmente o xeito en que os investigadores estudan o microbioma", sinalou nun comunicado o seu principal autor, Samuel Forster, do Instituto Wellcome Sanger e o Instituto Médico Hudson.