A creación da senda verde na vía do tren da Pobra custará 2 millóns

A empresa redactora finalizou o plan especial para o desenvolvemento da zona, que expón executar a obra en tres fases
Recreación de la senda verde en los terrenos de la antigua vía del tren en A Pobra. EP
photo_camera Recreación da senda verde nos terreos da antiga vía do tren na Pobra. EP

A creación da senda verde na antiga vía do tren da Pobra de San Xiao terá un custo de algo máis de dous millóns de euros. Así o sinala o plan especial para o desenvolvemento da zona, que acaba de ser finalizado pola empresa redactora e entregado ao Concello para a súa aprobación inicial polo pleno.

O documento afecta a unha superficie de 33.698 metros cadrados e prevé executar a obra en tres fases, aínda que o alcalde, Darío Piñeiro, sinala que se poderían levar a cabo en máis ante o custo das mesmas.

Nunha primeira fase prevé a construción dunha glorieta de enlace da estrada LU-546 e a Rúa Benigno Quiroga, na entrada á localidade desde Lugo. A humanización da LU-546 será unha segunda fase. Renovarase a beirarrúa existente, construirase outra na zona que non hai e dotarase de aparcadoiro, iluminación e arboredo. Xa nunha terceira fase, a de maior custo (1,3 millóns), contémplase o acondicionamento da antiga vía como unha senda e unha zona verde que conectará as prazas e parques existentes.

Prevé que a praza Edizlo sexa transformada nun grande espazo para acoller "multitude de usos lúdicos" e conectará a antiga estación do tren coa Rúa Benigno Quiroga, a principal vía da localidade. Nesta gran praza manterase o parque infantil. Tamén se actuará na Praza dos Labregos, que se reorganizará e propón retirar a pista de pádel para trasladala á zona do pavillón polideportivo.

Pola súa banda, a Rúa da Estación será "zona prioritaria para o viandante". Prevé eliminar a zona asfaltada e manter o espazo de aparcadoiro, indica o plan. Este tamén proxecta un carril bici na antiga vía.

Tras aprobarse o plan de forma definitiva, o Concello terá que elaborar o proxecto de obra e buscar fondos

En canto aos antigos edificios do tren expón trasladar o consistorio á estación e que o cargadeiro de mercancías teña "uso sociocultural". Ademais, propón rehabilitar un pequeno almacén, así como o vello depósito de auga. O orzamento de restaurar estas construcións non se inclúe no plan especial. En cambio, si contempla o custo da obtención dos terreos, que estima en 21.000 euros.

O documento terá que ir a pleno para a súa aprobación inicial, o que o goberno prevé para a próxima semana. "Non o levaremos esta pola celebración das eleccións xerais e que non nos acusen de uso político", dixo o rexedor. Unha vez aprobado o plan, o Concello someterao a exposición pública durante un mes e solicitará os informes sectoriais ás distintas administracións. Posteriormente terá que volver ser levado a pleno para o seu visto e prace definitivo.

Para executar as obras previstas no plan, o Concello terá que obter máis de 10.000 metros cadrados de chan, a maior parte de Adif, mentres que unha pequena porción é dun particular. Para iso tratará de chegar "a un acordo" e, se non o conseguen, expropiaranse.

Tras aprobarse o plan de forma definitiva, o Concello terá que elaborar o proxecto de obra. Ademais, terá que buscar fondos para levalas a cabo, polo que solicitará a colaboración doutras administracións. Reuniuse co presidente da Deputación e despois do pleno pedirá un encontro coa Consellería de Infraestruturas, afirmou o alcalde, quen sinalou que están "traballando desde o primeiro día" neste proxecto que "cambiará por completo A Pobra".

Comentarios