Adif expropiará unha trintena de terreos para o novo túnel de Oural

O proxecto, que está en redacción, prevé un subterráneo de 1.800 metros e adecuar o actual como galería de urxencia. Sae a exposición a relación de bens afectados pola obra
El túnel de Oural. AEP
photo_camera O túnel de Oural. AEP

O Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (Adif) expropiará unha trintena de propiedades para construír o novo túnel de Oural. O organismo sacou a información pública a relación de bens e dereitos afectados por este proxecto, o cal se atopa en última fase de redacción, segundo sinalou Adif.

A actuación suporá a construción dun novo túnel, cunha lonxitude de 1.804 metros e que discorrerá paralelo ao existente. O actual pasará a utilizarse como galería de urxencia, para o que se retirará a vía e o balastro e se executará unha soleira de formigón transitable. Tamén será sometido a un tratamento de impermeabilización, segundo recolle o documento de expropiacións que está na actualidade en exposición pública.

Proxéctase, ademais, construír tres galerías transversais de evacuación, que unirán os dous túneles e se situarán como máximo a unha distancia de 500 metros entre si e entre as bocas de saída.

O prazo de execución das obras é de 23 meses e tres semanas

Os traballos inclúen a creación dun paso superior, así como dous camiños de urxencias. Estes últimos permitirán que os servizos de urxencia e de mantemento cheguen ás chairas que comunican os túneles. Entre as actuacións contempladas no proxecto está a construción de enlácelos entre o trazado do novo túnel e o actual de vía, e a instalación de sistemas de sinalización e comunicacións.

O documento indica que o prazo de execución das obras é de 23 meses e tres semanas, momento a partir do cal o tráfico ferroviario deixará de circular polo túnel existente. Nese momento comezará a adaptación deste como galería de evacuación, traballos que se prolongarán durante seis meses, sinala.

Para as obras proxéctanse expropiacións, así como ocupacións temporais de terreos. As expropiacións afectan a 387.256 metros cadrados, correspondentes a 27 parcelas e 5 subparcelas. A maior parte corresponde ao termo municipal de Paradela (274.534 metros cadrados), pero tamén se inclúen propiedades dos concellos de Sarria, O Incio e Bóveda.

Practicamente o total do chan afectado pertece a particulares (97%) e unha pequena parte á Xunta de Galicia, o Concello do Incio e o propio Administrador de Infraestruturas Ferroviarias. Entre os afectados figuran empresas e comunidades de montes veciñais en man común.

OCUPACIÓN TEMPORAL

O proxecto contempla tamén a ocupación temporal de 15.998 metros cadrados de terreos, situados nos municipios do Incio e Sarria. Destas propiedades o 93% son de particulares e o resto son de dominio público.

A relación de bens afectados atópase exposta na Subdelegación do Goberno en Lugo, a Subdirección de Infraestrutura e Vía, e nos Concellos de Bóveda, O Incio, Paradela e Sarria. Tamén se pode consultar no portal de transparencia a páxina web do Administrador de Infraestruturas Ferroviarias.

Os interesados poden presentar alegacións, que deberán ir dirixidas á Subdirección de Infraestrutura e Vía, segundo publicaron os boletíns oficiais do Estado e a provincia de Lugo.

Comentarios