A estación da Pobra, sen rumbo

A deterioración e abandono avanzan nos antigos edificios do ferrocarril da localidade, sen uso desde hai anos
El antiguo depósito de agua de la estación de A Pobra. PORTO
photo_camera O antigo depósito de auga da estación da Pobra. PORTO

Tellados danados, portas rotas, fachadas deterioradas, pintadas, maleza... é o que se atopa quen pasee pola zona da antiga estación de tren da localidade lancaresa de A Pobra de San Xiao. Esta componse de varios edificios, polos que durante décadas pasaron viaxeiros e mercancías e na actualidade avanzan a deterioración e o abandono.

Unha das construcións máis destacadas do complexo é o vello depósito de auga para as antigas locomotoras, un elemento de interese dado que se conservan poucos, pero que está danado e oxidado. Conta cun pequeno edificio anexo, de tan só 49 metros cadrados e que está moi deteriorado. Sufriu desprendementos na cuberta e corre o risco de que caian outros fragmentos.

A fachada non se atopa en mellor estado, pois presenta gretas e ata pintadas. A porta está rota, co que calquera pode acceder co consecuente perigo que isto supón ante o pésimo estado do inmoble.

A maleza rodea a construción, o mesmo que ocorre co vello cargadeiro de mercancías, un inmoble de maiores dimensións e que alcanza os 172 metros cadrados. Do mesmo xeito que o outro almacén sufriu desprendementos na cuberta e presenta pintadas na fachada, ademais de estar as portas en mal estado.

Ademais destes inmobles, o complexo dispón da antiga estación de tren, a cal está en mellor estado e na actualidade atópase alugada por unha familia, contrato que finaliza proximamente. Este inmoble, de 155 metros cadrados, dispón de dúas plantas e baixo cuberta. Para rematar, conta con outras construcións, auxiliares e máis recentes. Presentan bo estado, pero tamén están rodeadas de maleza.

A estación da Pobra de San Xiao deixou de ter servizos comerciais a principios deste século, co que comezou a abandonarse. Hai que sumar agora o desmantelamento das vías do tren despois que en abril do pasado ano entrase en funcionamento a variante e desaparecese o ferrocarril deste tramo. As vías e a sinalización xa foron completamente retiradas e só se conserva a pedra.

As instalacións son propiedade do Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (Adif). O obxectivo do Concello lancarés é facerse con estes inmobles e terreos para acondicionalos e polos en valor. Para iso a Administración local elaborou un plan especial de infraestruturas e dotacións para integración das infraestruturas ferroviarias e conexións coa trama urbana co fin de modificar o Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM).

No novo documento proponse que o vello cargadero de mercancías pase a ter uso sociocultural, mentres que o depósito de auga e a construción anexa proxéctase rehabilitalas dado o valor simbólico que teñen estas construcións para a localidade.

Pola súa banda, para a estación non están pechados os usos, pero se baralla dedicala a casa consistorial ou cuartel da Garda Civil. O resto de construcións preténdese demolelas, segundo figura no documento.

O plan especial atópase na actualidade en tramitación e recentemente superou a avaliación ambiental da Xunta de Galicia. Contempla, ademais de rehabilitar as construcións, un carril bici, unha senda peonil, zonas verdes e unha rotonda de acceso. O Concello calcula que estes traballos terán un orzamento de 1,5 millóns de euros. Un alto custo que fará que a actuación se prolongue no tempo. Mentres tanto a deterioración e o abandono continúan avanzando nas construcións.

Comentarios