O alcalde de Monforte, o socialista José Tomé Roca, considera ilegal un convenio subscrito no ano 2009 polo seu antecesor no cargo, o nacionalista Severino Rodríguez, relativo á titularidade da antiga estrada Nacional 120. Trátase en concreto do tramo comprendido entre a Rúa Ourense e o límite municipal de Pantón, así como respecto das consideracións relacionadas co remate da rolda urbana, a que ten que chegar ata Piñeira e conectar coa o actual Nacional 120.
Tomei anunciou que se abrirá un proceso legal para denunciar un convenio carente de sentido. Indicou que, por unha banda, o pleno da corporación local nunca autorizou a Severino Rodríguez á firma de tal acordo e, por outro, que o Concello, como figura naquel convenio, non pode facerse cargo "dunha estrada inexistente". E é que se considera vixente que a administración local debe facerse cargo do último tramo da rolda urbana, o que debe unir a rotonda da Rúa Ourense coa N-120 á altura de Piñeira, cando se trata dunha infraestrutura cuxo achaiadura se remonta á última etapa de Celestino Torres Rodríguez á fronte do Concello e que nunca foi executada.
"Dificilmente pódese recibir e atender algo (ese tramo da rolda urbana) que non existe, como tampouco ter nós que atender un tramo dá N-120-A, desde a Rúa Ourense a Distriz, cando non é urbana. Hai uns invernadoiros e catro casas a súa beira, ademais de estar catalogados vos terreos como só rústico".
José Tomé repetiu unha e outra vez que ese acordo asinado en 2009 por Severino Rodríguez e o Ministerio de Fomento é ilegal, pois así llos comunicaron os servizos xurídicos dos que botou man para analizar este asunto.
Con todo, no pleno de mañá, o goberno local iniciará os trámites para denunciar tal acordo e proceder a unha reposición da legalidade. A tramitación do expediente será longa, ao constar de sete pasos, cada un deles complexos.
Un longo camiño que non se sabe cando acabará
O terceiro
No plan orixinal, que se remonta a 1990, contemplouse que a rolda urbana confluíse na N-120 á altura de Piñeira. Con todo, 30 anos máis tarde nada se sabe sobre a construción do último traxecto, só que, tal como están as cousas, haberá que esperar.