Unha 'quedada rácing' con lucenses nos Canóns do Sil acaba con 11 investigados

Medio centenar de mozos, algúns pertencentes a unha pena de Chantada, converteron as estradas da Ribeira Sacra nun circuíto cun encadenamiento de temeridades ao volante
El copiloto de un Ford Fiesta ST saca medio cuerpo por la ventanilla. GUARDIA CIVIL
photo_camera O copiloto dun Ford Festa ST saca medio corpo polo portelo. GARDA CIVIL

Condutor investigado pola Garda Civil por condución temeraria nunha ruta nos Canóns do Sil. GARDA CIVILDerrapes, aceleróns e fume confrontaron co calmoso verde da Ribeira Sacra o pasado 16 de maio, cando medio centenar de mozos —algunhas fontes aseguran que máis— converteron as serpenteadas estradas dos Canóns do Sil no seu particular circuíto de velocidade, onde levaron a cabo toda clase de manobras temerarias que puxeron en perigo a quen ese domingo asollado atopábanse gozando do máxico enclave que comparten Lugo e Ourense. Once deles están imputados por un delito de condución temeraria.

E aínda que o percorrido desenvolveuse na marxe ourensá do espazo natural, contábanse entre os participantes varios lucenses pertencentes á pena Chantada GZ Rácing, que ao cabo compartiu na súa conta de Instagram fotos e vídeos do evento, bautizado como KDD Multimarca nos Canóns do Sil. O acrónimo en maiúsculas provén dos tempos nos que os amantes destas concentracións publicitábanas por SMS. Agora divúlganas por redes sociais, aínda que en grupos pechados aos que só teñen acceso os asiduos a estas concentracións que teñen por obxecto, segundo eles, presumir de coches e das melloras que lles incorporan aos mesmos.

No entanto, a Garda Civil de Tráfico de Ourense esquivou o hermetismo habitual destes conclaves e, a propósito de que os participantes adoitan compartir imaxes do encontro en redes —especialmente Instagram, xa que poucos exceden os 30 anos—, analizou os perfís dos posibles organizadores e participantes, como é o caso do club de Chantada. As pescudas deron os seus froitos e, aínda que a posteriori, os axentes puideron ver nítidamente as matrículas de varios coches que invaden o carril contrario, fan 'cruzadas' —tomar curvas derrapando no argot do motor— e, o que resultou máis rechamante a ollos dos gardas civís, que "algúns pasaxeiros viaxaban sentados sobre os marcos das portas, coa metade superior do corpo completamente fose do vehículo e sen sujeción algunha".

IDENTIFICACIÓN. As imaxes visualizáronas os investigadores nos días posteriores ao evento, pero as tarefas de identificación alargáronse algo máis dun mes. En primeiro lugar, identificaron as placas dos vehículos que incorrían nalgunha infracción viaria, procedendo así mesmo a pescudar quen é o seu propietario ou condutor habitual. Paralelamente, puxeron nome e apelidos aos mozos que aparecían 'descolgados' polos portelos: algúns mozos xa estaban 'fichados' de concentracións anteriores e para dar coa identidade doutros, interrogaron aos condutores.

Especialmente flagrante é o caso dos tres pasaxeiros dunha Volkswagen Golf GTD, fotografado sobre estas liñas, que saúdan á cámara con medio corpo fose mentres o condutor traza unha curva de 180 graos, algo similar ao que fai o copiloto dun Ford Festa ST que tamén ilustra este texto. Eses catro mozos figuran entre os once investigados, ademais dos condutores dos mencionados turismos, aos que a Garda Civil atribúe "o consentimento" a tales condutas como "cooperadores necesarios".

Todos eles enfróntanse a penas de prisión de 6 meses a 24 anos e un mínimo dun ano sen carné.

O debate: ¿Infracción ou afección?
"Non somos delincuentes" é unha das respostas máis repetidas cando se cuestiona aos participantes nestas quedadas automobilísticas sobre a legalidade das mesmas. Estes mozos explican que o único que buscan é divertirse mostrando os seus vehículos a outros con quen comparten a mesma afección polo motor.

"Ensinas o teu coche, ves os doutros, falas sobre as pezas que lle puxeches...", comenta un dos participantes en estes eventos, que desliga das carreiras ilegais.

O problema vén se a KDD desemboca en exhibicións de derrapaje, condución temeraria e outras condutas recollidas como infraccións no Código de Circulación. Como sempre, ás veces pagan xustos por pecadores e non todos os amantes do mundo rácing cometen irregularidades.

Popularidade en Galicia
Estes eventos teñen moito tirón en Galicia e o norte do país en xeral, onde conflúe coa afección polos rallies.

Comentarios