Fomento expropia para deseñar a variante ferroviaria de Rubián

O ministero emitiu unha orde que afecta a 46 propiedades situadas en Bóveda, ao longo dun traxecto de vía de case 4,5 quilómetros

Un tren sale del túnel de Oural, inadecuado para la alta velocidad ferroviaria. AEP
photo_camera Un tren sae do túnel de Oural, inadecuado para a alta velocidade ferroviaria. AEP

O Ministerio de Fomento anunciou no Boletín Oficial do Estado (BOE) o inicio dun proceso de expropiación de terras no municipio de Bóveda. Trátase dun total de 46 propiedades, que van desde os 30 metros cadrados ata os máis de 2.000, necesarios para desenvolver a denominada variante ferroviaria de Rubián, un proxecto incluído na mellora da comunicación en tren entre Lugo e Monforte e achegar a alta velocidade ferroviaria á capital da provincia.

No documento de Fomento recóllese que o ámbito de actuación se corresponde co espazo existente entre os puntos quilométricos 375+305 e 379+750, a zona na que se prevé intervir para eliminar o túnel de Oural, cunhas dimensións que non se axustan a velocidades superiores a 80 quilómetros á hora.

A variante de Rubián, deseñada fai 16 anos, contempla un novo trazado de 12.720 metros. Comeza logo da estación de Bóveda salvando o alto de Oural e conectando de novo coa liña actual tres quilómetros antes da estación de Sarria. Disporía de tres túneles, tres pontes sobre o río Barbadelo, dous pasos inferiores e tres superiores.

A continuación da variante de Rubián e inmediatamente antes da terminal sarriá contémplase a rectificación de curvas mediante un trazado case paralelo ao actual.

Estas son, polo menos, as previsións do Ministerio de Fomento, que recuperou varios estudos que no seu día foron avalados polo lucense José Blanco, ministro de Fomento con José Luís Rodríguez Zapatero.

ACHEGAR A AVE. A idea é que un veciño que resida na capital de Lugo poida coller un tren que o achegue a Ourense nunha hora para subirse á Ave con destino a Madrid. Iso posibilitaría facer a viaxe nunhas catro horas.

O problema é que ademais da variante de Rubián sería necesario realizar outra nos Peares, de gran calado pola difícil orografía, de case dez quilómetros e con varios túneles que sumarían algo máis de oito.

Así mesmo, está pendente a electrificación da liña Monforte-Lugo, de 70 quilómetros, que nestas circunstancias prolóngase ata A Coruña e Ferrol.

O Ministerio de Fomento anunciou a redacción de proxectos para levar adiante esta intervención, en concreto entre a cidade do cabe e o seu capital provincial.

Comentarios