Fomento destina 483.000 euros de urxencia á vía do tren nos Peares

Usaranse para asegurar ladeiras e evitar desprendementos que afecten á circulación de ferrocarrís

tren
photo_camera O tren ao seu paso polos Peares. TOÑO PARGA

O Ministerio de Fomento prevé investir un total de 483.000 euros na mellora dun tramo da rede ferroviaria entre Monforte e Ourense, en concreto no treito de San Estevo do Sil aos Peares. Trátase dunha vía única electrificada que sufriu os efectos das choivas torrenciais da pasada primavera, agravados polos danos na vexetación causados polos incendios forestais dos últimos dous veráns.

Así o transmitiu o delegado do Goberno en Galicia, Javier Losada, que celebrou o acordo do Consello de Ministros sobre esta actuación na mencionada zona.

Losada resaltou que se trata dunha "actuación de urxencia" coa que se pretenden acometer as reparacións necesarias para paliar os danos xa producidos no terreo que rodea ás vías e evitar así posibles accidentes, todo co obxectivo final de garantir a seguridade das circulacións e as persoas.

Desde a delegación do Goberno indicouse a través dun comunicado que o tramo ao que afectarán as obras ten unha trincheira na que a ausencia de vexetación polos incendios, unida ás choivas, provocou o desprendemento de rocas, e incluso, o descarrilamento dun tren sen ter que lamentar feridos, accidente ocorrido no pasado mes de marzo.

DOUS SINISTROS. O descarrilamento da pasada primavera obrigou a pechar o tráfico na vía de Monforte a Ourense. O suceso produciuse de madrugada de entre os apeadeiros dos Peares (na Peroxa) e San Pedro de Sil (en Pantón). O tren atopouse de forma repentina coa montaña de pedras e terra sobre a vía e acabou descarrilando.

Pero ese sinistro non foi algo excepcional. Tratouse do segundo en menos de tres meses na mesma liña ferroviaria. O día 29 de decembro, nas proximidades de Areas, no municipio de Sober, tiña lugar un contratempo similar.

En ambos os casos, os trens chocaron contra unha masa de pedras e terras caídas sobre a vía por mor dun esborralle nunha ladeira.

Ante esta situación, o Consello de Ministros acordou a declaración de urxencia das obras para asegurar as ladeiras que dan á vía no mencionado tramo, precisou Javier Losada.

RECLAMACIÓN. Os traballos para mellorar a seguridade ferroviaria na contorna dos Peares foron reclamados no mes de marzo, cando descarrilou o tren, pola deputada autonómica lucense do BNG Olalla Rodil.

A nacionalista levou naquel momento ao Parlamento de Galicia unha iniciativa para pedir medidas na rede ferroviaria que evitasen accidentes como o que se produciu nas proximidades do apeadeiro de San Pedro de Sil.

"O descarrilamento do tren Monforte-Ourense ao seu paso por Pantón é ou exemplo do pésimo estado no que se atopa a rede ferroviaria non interior do país, especialmente en Lugo e Ourense, polo desleixo de Renfe, Adif e ou Goberno español", afirmou a parlamentaria nacionalista a este respecto durante a súa comparecencia de primavera.

O tramo no que se actuará atravesa unha montaña na que o terreo é inestable pola falta de vexetación.

Comentarios