Sábado. 15.12.2018 |
El tiempo
Sábado. 15.12.2018
El tiempo

Cuando 30 años no son nada para Yellow Pixoliñas

Los miembros del grupo monfortino Yellow Pixoliñas, en el restaurante Manhattan. TOÑO PARGA
Los miembros del grupo monfortino Yellow Pixoliñas, en el restaurante Manhattan. TOÑO PARGA

Los miembros del mítico grupo monfortino celebraron las tres décadas de su nacimiento y los 25 años de la grabación de su primer disco

"O aniversario era unha desculpa como outra calquera". Tico, el que fue vocalista y showman del grupo monfortino Yellow Pixoliñas, quita importancia a la reunión que compartió con Javier, Tito, Ton, Franky y Thierry, el resto de integrantes de la formación, en el restaurante Manhattan. Cumplen 30 años de su curioso nacimiento y 25 de la grabación de su primer disco, aquel Galician People Speak Galego que les permitió abanderar durante años, junto con otros grupos, el movimiento bravú que a tantas generaciones hizo vibrar a finales de los 80 y principios de los 90.

"Bótase de menos. Despois de todo eramos amigos, pasábase moi ben e era unha maneira de facer amizade con moita xente. Non todo o mundo tivo esa oportunidade, esa convivencia. Aínda que por outro lado, deixar o grupo permitiunos crecer a todos musicalmente", asegura Tico.

Yellow Pixoliñas nació en 1987 a raíz de una broma interna entre un grupo de colegas. "Ocorréusenos o nome primeiro. Estabamos catro amigos do grupo orixinal. O típico. Xuntabámonos para saír pola noite e tras pensar o nome decidimos apuntarnos a un concurso da discoteca Deima. Foi alí cando nos demos conta de que tiñamos que montar un grupo, escribir cancións, etc".

Yellow Pixoliñas dio su último concierto en 2003. Desde entonces, sus miembros participan en otros proyectos musicales

De esta manera tan rocambolesca nació una carrera de más de diez años que les permitió grabar tres discos y hacerse conocidos gracias a su participación en el Xabarín Club de la TVG. "Fixemos gracia no concurso da discoteca e comezaron a chamarnos para tocar en sitios. Era algo que non se escoitaba daquela. O rock en galego con letras simpáticas e con algo de coña non se levaba. E cinco anos despois chegaron os discos", reconoce el vocalista.

Galician People Speak Galego (1992) fue su álbum de debut y tuvieron que producirlo con dinero de su propio bolsillo. "O primeiro pagámolo nós. Xusto despois firmamos con Sons Galiza para gravar os outros dous discos". Del éxito de este primer LP nacieron Lacón Lover (1994) y Non pises a herba! (1996), el último álbum que grabaron antes de retirarse poco después.

"Estivemos buscando discográfica para un cuarto disco. Falamos cun par delas, pero foi cando decidimos que non iamos seguir nos escenarios. Estabamos cansos de facer sempre o mesmo e houbo que decidir entre dedicarnos profesionalmente á musica ou escoller un camiño máis seguro", dice Tico.

Cinco años después de retirarse se juntaron para ofrecer un último concierto en el pub Caimán. "Desde 2003 xa non fixemos máis", dice el vocalista.

A pesar de todo, los miembros de Yellow Pixoliñas siguieron vinculados a la música. Tico, Franky y Thierry son tres de los nueve integrantes de VeraLynn, un grupo homenaje a Pink Floyd. "Non ten nada que ver, pero é o que nos gusta: xuntarnos cos amigos e facer música".

Cuando 30 años no son nada para Yellow Pixoliñas
Comentarios