O Courel, ponte entre culturas

Tres mulleres de orixe marroquí visitaron o colexio para elaborar doces típicos cos nenos
undefined
photo_camera De esquerda a dereita, Tania Salgado, Paula Carrera, Fatna, Sadia e Amena. EP

Fatna, Sadia e Amena son tres mulleres de orixe marroquí residentes no Courel. Co fin de tender pontes entre a súa cultura e a do territorio que as acolleu, a finais de novembro visitaron o colexio Poeta Uxío Novoneyra, onde participaron xunto aos alumnos nun taller de elaboración de doces típicos do seu país.

Foi unha iniciativa coordinada pola Anpa e a cooperativa Outonía, enmarcada nun proxecto chamado Igualab II, que consta de varias liñas de acción e encontros, segundo destacaron os promotores. Hai máis colectivos da zona que colaboran, así como a médica no centro de saúde de Folgoso e e coordinadora do plan Proxecto de intervención comunitaria: O traballo de coidados non ámbito rural, Tania Salgado.

Esta profesional acompañou ás tres mulleres e tamén a Paula Carreira, integrante de Outonía, durante o taller de doces, que é unha máis das actividades desenvolvidas a través de Igualab II, do que igualmente forma parte Rubén Chao, mestre de primaria do centro en cuestión.

Esta serie de actividades, organizadas por Paula Carreira e Rubén Chao, están pensadas para dar a coñecer Marrocos desde distintas perspectivas. As sesións abordan a xeografía, cultura, cuestións sociais, historia ou gastronomía do país magrebí, incluíndo a aprendizaxe de xogos infantís tradicionais, o que levou aos nenos a aprender algunhas palabras en árabe.

Os impulsores do proxecto sorprendéronse de que os escolares "xa teñen interiorizados numerosos estereotipos acerca da cultura dos países de maioría musulmá en xeral e dá marroquí en particular". Coas actividades, engadiron, e moi especialmente da man do taller de doces, os alumnos do Poeta Uxío Novoneyra "foron amosando cada vez máis ilusión e curiosidade por coñecer todo tipo de aspectos relacionados con Marrocos". Proba diso é que fixeron numerosas preguntas, tanto aos seus profesores como ás tres mulleres protagonistas.

Desde a dirección do colexio consideran que este tipo de iniciativas "son de gran necesidade nos centros educativos". E é que moitos dos estereotipos dos nenos eran, segundo afirmaron, "de carácter claramente negativo" e foron substituídos por unha visión "moito máis complexa e positiva dá cultura marroquí".

Comentarios