O Concello de Monforte e Adif dan comezo ao proceso para suprimir os pasos a nivel urbanos

Un investimento de case seis millóns de euros servirá para acabar entre finais de 2022 e inicios de 2023 cos cruces das rúas Rioseco e Juan Montes, onde se habilitarán túneles inferiores para a circulación de peóns e vehículos
Un coche se dispone a atravesar el paso a nivel de Rioseco, uno de los dos que serán suprimido a medio plazo. MIGUEL PIÑEIRO
photo_camera Un coche disponse a atravesar o paso a nivel de Rioseco, un dos dous que serán suprimido a medio prazo. MIGUEL PIÑEIRO

O Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (Adif) e o Concello de Monforte presentaron este mércores o que esperan sexa o comezo do fin dos pasos a nivel do centro urbano da cidade do Cabe. Os primeiros cruces suprimidos serán os das rúas Rioseco e Juan Montes, no barrio da Estación.

O alcalde, José Tomé, e o responsable de zona de Adif en Ourense, Luís Palacios, anunciaron un investimento de case seis millóns de euros destinada a acabar con estes dous pasos a nivel. O obxectivo, dixeron, é que as ambiciosas obras estean listas entre finais de 2022 e inicios de 2023.

A eliminación destas interseccións entre a liña férrea e as vías urbanas para peóns e vehículos é unha vella aspiración de Monforte, onde se produciron algúns sucesos desagradables froito do paso dos trens por zonas de tránsito de veciños. A pesar de que os cruces están marcados e regulados, en varias ocasións houbo que lamentar accidentes como choques ou atropelos.

Tomei espera que o plan sirva para aumentar a seguridade dos habitantes de Monforte ao pasar por estas zonas e, ao mesmo tempo, revitalizar o barrio da Estación, vindo moi a menos nos últimos anos. O rexedor avanzou que a fisionomía destes tramos da cidade "cambiará completamente" tras as actuacións.

No centro urbano mantéñense seis pasos a nivel: ademais dos dous mecionados quedan os de Vía de Castela, A Florida, Francisco Moure e O Reboredo

O PROXECTO. A solución adoptada para suprimir ambos os pasos a nivel será habilitar túneles baixo a vía. Por eles transitarían vehículos e coches e evitaríase que ocupasen o espazo destinado á liña ferroviaria, co elevado risco que leva.

Non só construiranse estes pasos inferiores. Tamén está prevista a creación dunha rotonda, unha ponte e cinco rúas co ánimo de favorecer unhas comunicacións fluídas a ambos os dous lados da vía, sen as actuais esperas propiciadas polo paso do tren. As novas rúas permitirán a circulación desde a Rúa Morín polo paso inferior ata a futura rotonda, que distribuirá o tráfico cara a Juan Montes e Rioseco a través da ponte proxectada. Será posible igualmente circular pola marxe esquerda da vía, en paralelo á Rúa Pai Feijóo, por unha rúa de nova construción.

O INVESTIMENTO. Os case seis millóns de euros inclúen expropiacións, o control e a vixilancia ambiental da obra, a reposición de servidumes e das subministracións aos veciños que poidan verse afectados as actuacións (como auga, luz ou saneamento) ou os traballos de conservación de patrimonio no caso de que o haxa.

A xunta de goberno local aprobará o proxecto nos próximos días. Logo será sometido a exposición pública e remitido a Adif para licitar as obras. A previsión é que estean adxudicadas na primavera do ano que vén e o seu prazo de execución será de 16 meses.

Comentarios