A CEL e o Eixo Atlántico néganse a que Ourense capitalice o tráfico de mercancías

Os empresarios lucenses consideran que Monforte posúe as infraestruturas necesarias para ser o nó de entrada e saída de Galicia dos produtos por ferrocarril e cren que a petición ourensá débese ao «descoñecemento

Vista aérea del puerto seco de Monforte después de ser urbanizado. AEP
photo_camera Vista aérea do porto seco de Monforte logo de ser urbanizado. AEP

MONFORTE. A petición dos empresarios ourensáns de que o seu capital provincial sexa o punto central para o tráfico de mercancías por tren entre Galicia, o resto de España e Europa a través do futuro Corredor Atlántico trouxo cola. Este diario púxose en contacto co secretario xeral do Eixo Atlántico, Xoán Vázquez Mao, quen reivindicou de novo a figura de Monforte como nó principal para liderar este tipo de transporte. A Confederación de Empresarios de Lugo (CEL) tamén se sumou ao apoio.

Desde a CEL consideran que Monforte «é a entrada natural e máis rápida a Galicia para calquera tipo de transporte» e que posúe as infraestruturas necesarias para ser o nó de entrada e saída ao tráfico de mercancías. O seu secretario xeral, Jaime López, cre que a petición feita desde Ourense débese «ao descoñecemento da situación actual e futura das infraestruturas».

Pola súa banda, Xoán Vázquez Mao subliñou que «a liña de Monforte é unha política pública tomada polo Eixo Atlántico aprobada en asemblea xeral e será a única que defenderemos». Para o secretario xeral do Eixo Atlántico, a proposta dos empresarios ourensáns «carece de rigor, é lanzarse a por unha aventura».

Vázquez Mao foi moi contundente ao valorar esta iniciativa impulsada «por algúns» en Ourense. Cre que é «un intento de crear unha falsa polémica para desviar a atención e que non se fale doutros temas», ademais dunha «forma de situarse de face ás próximas eleccións municipais». Tamén lles instou a solucionar «vos seus problemas internos e non crearllos aos demais».

Estas declaracións chegan por mor das opinións do vicepresidente da Confederación de Empresarios de Ourense (CEO), José Manuel Díaz, e do secretario da mesma, Jaime Pereira, recollidas hai uns días no diario A Rexión. Os empresarios cren que a cidade das Burgas debe ser a saída e entrada a Galicia por ferrocarril das mercancías, do mesmo xeito que sucederá cos pasaxeiros tras a chegada da Ave.

Vázquez Mao insta os empresarios de Ourense «solucionar vos seus problemas internos e non crearllos aos demais»

Historia. Xoán Vázquez Mao recordou o compromiso de Manuel Fraga durante a súa etapa como presidente da Xunta de Galicia. O secretario xeral do Eixo Atlántico falou dun conflito existente nos anos 90 entre Ourense e Monforte, cos seus respectivos alcaldes -Manuel Cabezas e Nazario Pin- á cabeza, por ser o nó do tráfico de pasaxeiros. O pulso gañouno entón a cidade das Burgas. A cambio, Fraga prometeu que as mercancías entrarían e sairían de Galicia por Monforte.

«Na época de Fraga impulsouse tamén a creación do porto seco. Foi un compromiso que todos aceptamos, porque se evitaba a marxinación do sur de Lugo», declarou Mao. En palabras súas, «non cabe establecer un cambio unilateral que rompa ou acordo».

O IDEAL. Mao recordou a visita a Galicia do italiano Carlo de Grandi, entón coordinador da rede transeuropea de transportes da Comisión Europea, a mediados da pasada década. «De Grandi dixo que Monforte é ou lugar perfecto para que as mercadorías entren e saian de Galicia», afirmou.

A causa desta afirmación é a dispersión dos portos galegos, que non permitiría encher cada día un convoi de 750 metros, que é medida dos novos trens que se moverán polos corredores europeos. En cambio, «se vos cinco portos galegos concentrásense en Monforte podería encherse un tren diario», indicou Mao, quen destacou a situación xeográfica da cidade do Cabe. «Está practicamente non centro de Galicia e moi próxima á saída cara ao resto de España», dixo.

Mao mostrouse convencido de que Monforte será o punto onde as mercancías conecten con Galicia desde o resto de España e Europa e pediu que se aprenda da experiencia dos tres aeroportos galegos. «Que non inténtese duplicar unha liña de ferrocarril que só ten posibilidades de sobrevivir se é única», sentenciou.

Comentarios