As primeiras reaccións á apertura do primeiro tramo da A-56 non se fixeron esperar en dúas dos municipios lucenses que atravesará a futura autovía Lugo-Ourense. Tanto en Chantada como en Carballedo fixeron unha valoración positiva de que os 8,8 quilómetros entre A Barrela e San Martiño xa poidan acoller vehículos, pero advirten de que o plan se alargou demasiado.
O alcalde de Carballedo, Julio Yebra-Pimentel, remóntase incluso máis atrás daquel 2008 no que empezaron as obras. Él recorda o ano 2003, cando se celebrou na Coruña un consello de ministros no que se incluíu o Plan Galicia.
"Desde aquilo pasaron 17 anos. Foi ou tempo que se necesitou para construír nove quilómetros. A este ritmo, para que a autovía estea recuentra matada serían necesarios máis ou menos 140 anos. Nin vos nosos tataranetos a verían feita", apuntou o rexedor popular.
Yebra dixo que a infraestrutura é francamente beneficiosa para Carballedo, aínda que o que máis lle preocupa agora é que teña continuidade. "Se non hai unha proxección a outras poboacións dá provincia e de Ourense non ten demasiado sentido", sinalou.
Como alcalde se declarou satisfeito por chegar ata este punto e resaltou a importancia da A-56 para impulsar a zona. "Todas as cidades de Galicia están conectadas por autovía menos Lugo e Ourense", resaltou.
Sobre a tardanza, Xullo Yebra preferiu non culpabilizar a ningún goberno nin partido en concreto. Foi taxativo ao afirmar que a responsabilidade "é de todos" e chamou a tratar ao interior de Galicia "doutra maneira para que non quede despoboado".
O alcalde de Carballedo avogou por axudar "aos máis débiles" e facer políticas que permitan ás comarcas menos desenvolvidas "equipararse ao resto".
Futuro. A escasos quilómetros de Carballedo, o homólogo de Xullo Yebra fixo igualmente unha valoración "positiva" da apertura do tramo A Barrela-San Martiño. O alcalde de Chantada celebrou "ver rematada esta parte dá A-56 despois de tanto tempo".
No entanto, o popular Manuel Lorenzo Varela subliñou que toca "retomar ou resto dous treitos". De feito, interveu durante o acto de apertura da estrada (ao que asistiron el, Xullo Yebra e o alcalde de Vilamarín) ao finalizar a quenda dos representantes do Goberno central: "Agora hai que facer ou que queda", comentou.
Varela recordou que para ir a Ourense "non vale aínda", aínda que matizou que os case nove quilómetros de autovía serven para "aforrar tempo nos nosos desprazamentos cara a Vigo ou á comarca do Ribeiro".
Foi en Chantada onde se celebraron varias reunións dun comité conformado por strong<> representantes políticos e do sector empresarial dos municipios lucenses e ourensáns atravesados pola N-540 e situados no trazado da futura A-56. O obxectivo era establecer medidas de presión para mellorar a primeira estrada e axilizar a construción da segunda.
"Ou que toca é presionar, pero tamén negociar para que ou que queda dá A-56 se faga na maior brevidade posible", anunciou Manuel Lorenzo Varela, quen insistiu na importancia da infraestrutura para o desenvolvemento dos municipios e as comarcas.