Adif ofrece nove estacións como puntos de recarga de coches eléctricos

A liña ferroviaria entre Monforte, Lugo e A Coruña queda exenta deste plan debido a que non está electrificada
Fachada principal de la estación de ferrocarril de Monforte. EP
photo_camera Fachada principal da estación de ferrocarril de Monforte. EP

O Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (Adif) decidiu utilizar 400 estacións de tren repartidas por toda España para convertelas en puntos de recarga para automóbiles eléctricos. As empresas interesadas en acceder á súa rede de liñas electrificadas poden presentar ofertas para facerse cunha concesión. No caso de Galicia son un total de 43 terminais ferroviarias, nove delas situadas na Ribeira Sacra.

O modelo elixido por Adif é sinxelo. Trátase dun sistema que permite a captación de enerxía eléctrica en alta tensión do sistema ferroviario e a súa transformación a baixa tensión, sen afectación ao tráfico ferroviario, para a creación de puntos de recarga eléctrica abertos ao público que serán utilizados polos vehículos eléctricos.

O despregamento de todo iso realizarase baixo a marca Ferrolinera, rexistrada por Adif. As infraestruturas que ofrece na Ribeira Sacra o xestor das liñas férreas son as estacións de Monforte, Canabal, Os Peares, San Clodio-Quiroga e A Pobra do Brollón.

Chama a atención que propoña aos posibles interesados en montar unha Ferrolinera que usen catro apeadeiros, en concreto Areas, Montefurado, Santo Estevo do Sil e San Pedro do Sil, lugares nos que nin paran os trens de viaxeiros .

A gran prexudicada deste proxecto de Adif é boa parte da provincia de Lugo e a de A Coruña, pois desde Monforte ata a cidade herculina a liña ferroviaria non se atopa electrificada a pesar das reiteradas demandas para proceder a iso.

LUGO, PREXUDICADA. Así, non se poderán montar eses puntos de recarga para coches eléctricos nin Rubián nin Sarria, como tampouco na capitalidade provincial, do mesmo xeito que no resto das poboacións que seguen esta liña (Palencia-A Coruña), case no mesmo estado que cando foi construída a finais do século XIX.

Mentres a mediados do XX electrificouse a rede desde Monforte cara a Castela, por unha banda; e cara a Ourense e Vigo, por outro, naquel momento a empresa Renfe esqueceuse de facer o mesmo co traxecto con destino Lugo e A Coruña, situación que perdura 120 anos despois.

EN GALICIA. As estacións e apeadeiros nos que Adif ofrece aos posibles interesados en montar puntos de carga de coches eléctricos elévanse a 43.

A maioría deles atópanse na provincia de Pontevedra, seguida da de Ourense.

A Coruña ten un puñado de estacións elixidas. Todas atópanse ao longo da liña do chamado Corredor Atlántico, que conduce a Vigo, ao estar electrificada.

Comentarios