O Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (Adif) decidiu utilizar 400 estacións de tren repartidas por toda España para convertelas en puntos de recarga para automóbiles eléctricos. As empresas interesadas en acceder á súa rede de liñas electrificadas poden presentar ofertas para facerse cunha concesión. No caso de Galicia son un total de 43 terminais ferroviarias, nove delas situadas na Ribeira Sacra.
O modelo elixido por Adif é sinxelo. Trátase dun sistema que permite a captación de enerxía eléctrica en alta tensión do sistema ferroviario e a súa transformación a baixa tensión, sen afectación ao tráfico ferroviario, para a creación de puntos de recarga eléctrica abertos ao público que serán utilizados polos vehículos eléctricos.
O despregamento de todo iso realizarase baixo a marca Ferrolinera, rexistrada por Adif. As infraestruturas que ofrece na Ribeira Sacra o xestor das liñas férreas son as estacións de Monforte, Canabal, Os Peares, San Clodio-Quiroga e A Pobra do Brollón.
Chama a atención que propoña aos posibles interesados en montar unha Ferrolinera que usen catro apeadeiros, en concreto Areas, Montefurado, Santo Estevo do Sil e San Pedro do Sil, lugares nos que nin paran os trens de viaxeiros .
A gran prexudicada deste proxecto de Adif é boa parte da provincia de Lugo e a de A Coruña, pois desde Monforte ata a cidade herculina a liña ferroviaria non se atopa electrificada a pesar das reiteradas demandas para proceder a iso.
LUGO, PREXUDICADA. Así, non se poderán montar eses puntos de recarga para coches eléctricos nin
Mentres a mediados do XX electrificouse a rede desde Monforte cara a Castela, por unha banda; e cara a Ourense e Vigo, por outro, naquel momento a empresa Renfe esqueceuse de facer o mesmo co traxecto con destino Lugo e A Coruña, situación que perdura 120 anos despois.
EN GALICIA. As estacións e apeadeiros nos que Adif ofrece aos posibles interesados en montar puntos de carga de coches eléctricos elévanse a 43.
A maioría deles atópanse na provincia de Pontevedra, seguida da de Ourense.
A Coruña ten un puñado de estacións elixidas. Todas atópanse ao longo da liña do chamado Corredor Atlántico, que conduce a Vigo, ao estar electrificada.