Adif licita a electrificación da vía de Monforte a Lugo por 65 millóns

No tramo, duns 70 quilómetros de longo, instalarase unha liña de catenaria a 25 quilómetros
Terminal de mercancías ferroviarias de Lugo. AEP
photo_camera Terminal de mercancías ferroviarias de Lugo. AEP

O consello de administración de Adif aprobou a licitación de tres contratos para avanzar na electrificación do tramo ferroviario Ourense-Monforte-Lugo, o que suporá un investimento global de 83.071.728 euros. Desta cantidade, dúas das actuacións previstas correspóndense a traballos para adaptar a vía entre Monforte e Lugo, o que supón case 65 millóns de euros de investimento.

O primeiro dos contratos, de 21.230.252 euros, irá destinada á execución da electrificación entre as estacións de Monforte e a terminal de mercanías do polígono do Ceao.

Este tramo, duns 70 quilómetros de lonxitude, inclúe tamén a electrificación das estacións intermedias de Rubián, Oural, Sarria, A Pobra de San Xiao, Laxosa e Lugo. Ao longo deste traxecto, que supón un dos últimos oasis diésel do mapa ferroviario estatal, instalarase un sistema de catenaria (liña de contacto aérea) a 25 quilowatts (kW) en corrente alterna.

O segundo destes contratos -de 43.414.017 euros- está destinado á mellora das instalacións da sinalización e telecomunicacións deste tramo ferroviario entre Monforte e Lugo.

A aprobación destes tres novos contratos está condicionada á autorización do Consello de Ministros

As principais actuacións incluídas neste proxecto son a substitución dos actuais enclavamientos por outros electrónicos de última xeración nas estacións de Lugo Mercancías, Lugo, Laxosa, Sarria, Oural, Rubián, Monforte de Lemos e A Pobra do Brollón.

Tamén se substituirán os actuais contadores de eixos por outros de última xeración e na Pobra do Brollón substituirase o sistema actual de detección de trens por circuítos de vía de audiofrecuencia.

Ademais, substituiranse as sinais luminosos de todo o trazado que pasarán de ser dos actuais focos incandescentes a outros con tecnoloxía led e substituiranse as balizas Asfa por outro tipo Asfa dixital.

A renovación deste tramo ferroviario tamén inclúe o deseño de novos edificios técnicos e transformadores elevadores para as novas instalacións, a substitución de todo o cableado de sinalización e telecomunicacións por un novo de fibra óptica para servizos exclusivos de Adif.

Os motores de agulla existentes en todas as estacións tamén se renovarán e, ademais se strong <>aumentará o número de motores nalgúns desvíos de Monforte, Rubián, Oural, Sarria e Laxosa.

Co fin de mitigar os inconvenientes de fenómenos meteorolóxicos adversos, como nevadas, os motores de agulla nos desvíos principais das estacións de Rubián, Oural e Sarria contarán con calefactores que garantirán a súa óptimo funcionamento aínda en caso de baixas temperaturas.

Entre os contratos autorizados por Adif para a súa licitación, tamén destaca outro 18.427.458 euros que fai referencia á construción da subestación eléctrica de tracción de Oural e dos centros de autotransformación para o traxecto entre Ourense e Lugo.

TENDIDO. Segundo explican desde Adif, estes elementos son necesarios para implementar a electrificación de todo o tramo a 25 kW, configuración á que se transformará o tendido existente entre Ourense e Monforte -actualmente conta cun sistema de corrente continua non válida para a Ave- e co que se dotará á nova electrificación entre Monforte e Lugo. Trátase, polo tanto, dunha actuación imprescindible para que o tren póidase beneficiar dunhas prestacións propias da alta velocidade.

A aprobación destes tres novos contratos está condicionada autorización do Consello de Ministros, cuxa data de reunión aínda se descoñece.

Comentarios