Uns 300 colectivos veciñais de Lugo apoian o nodo loxístico de Monforte

A entidade que os agrupa anuncia mobilizacións para impedir que Ourense se faga co tráfico de mercadorías

A federación provincial de asociacións de veciños de Lugo, que aglutina a uns 300 colectivos, así como a plataforma Lugo...Non Perdas o Tren mostráronse contrarios á pretensión da Confederación de Empresarios de Ourense de que a cidade das Burgas sexa o principal nodo do transporte de mercancías por ferrocarril. Consideran que a reclamación da patronal ourensá é "frívola e mal intencionada".

A federación provincial de asociacións veciñais está disposta a pór en marcha a súa "maquinaria social" para organizar a "presión requerible a todos os niveis, incluíndo mobilizacións cidadás" co fin de reclamar que se manteñan os plans existentes, que non son outros que Monforte sexa o principal nó loxístico de mercancías de Galicia.

Os responsables do colectivo mostráronse preocupados pola pretensión dos empresarios de Ourense, polo que tamén acordaron pedir explicacións ao Ministerio de Fomento, ao subdelegado do Goberno en Lugo e ao presidente da Xunta, ademais de informar os alcaldes de toda a provincia da pretensión ourensá para que se sitúen a favor de Monforte como a necesaria e principal plataforma loxística de mercancías de Galicia.

CRÍTICAS. A federación de asociacións veciñais de Lugo criticou duramente aos representantes da patronal de Ourense. Dixeron que é un ente "descabezado e que navega á deriva, cun alto grao de descoñecemento dos plans de infraestruturas ferroviarias, polo que busca chamar dalgún modo a atención ante as próximas consultas electorais, defendendo só intereses locais e particulares".

A súa argumentación respecto diso vai a máis, pois a federación lucense non dubidou en sinalar que Ourense non é o punto idóneo para dar saída ás mercancías de Galicia e que os empresarios desta provincia deberían saber que saben que Ourense "non ten infraestruturas para organizar a saída e entrada de mercancías. Monforte si dispón das conexións e dun porto seco para poder iniciar a actividade de inmediato".

Os reproches á patronal ourensá van máis aló cando se lles acusa de saber que unha "teórica saída de mercancías por Ourense, esixiría a construción de novas vías de conexión para poder enlazar con Palencia, pois se pode afirmar que as vías de transporte de mercancías son incompatibles coas destinadas o Ave de pasaxeiros, que si chegará a Ourense".

O Eixo Atlántico e a Confederación de Empresarios Lucenses pronunciáronse en termos similares aos da federación veciñal este luns.

Pola súa banda, o deputado no Congreso por En Marea, Anxo Fernán Bello reclamou ao Ministerio de Fomento máis compromiso coa mellora do ferrocarril na provincia de Lugo, pero tamén que faga o posible, xunto á Xunta, para que o porto seco de Monforte, listo para funcionar, acolla empresas.

Comentarios