Voos internacionais para Lavacolla e de negocios para Alvedro e Peinador

O Comité de Coordinación Aeroportuaria de Galicia constituíuse este xoves baixo a máxima do Plan de Coordinación presentado polo Ministerio de Fomento, mediante o que se pretende a especialización dos tres aeroportos, centralizando os voos internacionais en Lavacolla e os de negocios en Alvedro e Peinador.

A representante do Ministerio de Fomento e secretaria xeral de Transporte, Carmen Libreiro, en declaracións aos informadores no aeródromo compostelán, apoiou este plan, xa que sinalou que os aeroportos deben ter un público mellor "segmentado".

Os membros do comité remitirán un informe coas demandas de cada parte e este órgano constituído esta tarde volverá reunirse a semana próxima para analizar devanditas peticións, avanzou a tenente alcalde e rexedora de Vigo en funcións, Carmela Silva.

A representante de Vigo no Comité apuntou que as "peores sensacións" da cidade cumpríronse, xa que asegurou que na reunión todo estivo orientado a ''potenciar" o aeroporto de Santiago en contra dos demais aeroportos, "sobre todo de Vigo" criticou.

Silva sinalou que as súas demandas para a próxima semana serán que "non haxa solapamentos nin axudas para ninguén".

Respecto ao aeroporto vigués Carmen Libreiro avanzou que en función da demanda, unha posibilidade é que Aena "saque a concesión" unha terminal de carga para un sector relevante para o municipio como a pesca.

O alcalde de Santiago, Ángel Currás, valorou a opción de que Lavacolla sexa o aeroporto que acolla os voos turísticos internacionais, pero apuntou que Compostela "como capital e cidade universitaria" debería seguir tendo voos diarios tanto con Madrid como con Barcelona.

A concelleira de Turismo da Coruña, María Luisa Cid, tras a reunión insistiu en que "o dialogo é fundamental" para "traballar xuntos" e converter o trío de aeroportos galegos nunha "vantaxe competitiva". Tamén destacou que o importante non deben ser as infraestruturas senón os "pasaxeiros" e cidadáns.

O conselleiro de Infraestruturas, Agustín Hernández, aplaudiu o estudo realizado por Aena, porque "é a liña adecuada" para conseguir no 2030 un fluxo de pasaxeiros de 6,5 millóns anuais. Tamén subliñou que o Plan de Coordinación é unha cuestión "ineludible e inaprazable" ante o feito "cada vez máis próximo" da chegada da AVE a Galicia, que repercutirá no volume de pasaxeiros, xa que será outro medio de transporte para os viaxeiros.

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, insistiu hoxe na necesidade de coordinación entre os tres aeroportos galegos xa que ademais da caída de pasaxeiros debido á crise, hai informes que apuntan que coas vías de alta velocidade ferroviaria tanto A Coruña como Vigo perderán un 40 % do seu tráfico e Santiago de Compostela un 33 %.

Tras a reunión do Consello da Xunta, en declaracións aos xornalistas, Núñez Feijóo asegurou que se antes era "fundamental a coordinación, nos próximos anos será imprescindible".

Aludiu na súa intervención a senllos informes, tanto da Xunta como un elaborado por Aena, que "coinciden basicamente" na diagnosis da situación e que pasa "por potenciar A Coruña e Vigo en destinos nacionais, Madrid e Barcelona, e por que Santiago sexa terminal de lecer captar tráfico que chega de destinos internacionais".

Comentarios