Varios enxeñeiros ven absurdo ter que circular polo Fiouco a 60 km/h

Empresas que participan no concurso de ideas para a A-8 cren que para ir a menos de 80 é mellor pechar e desviar tráfico á N-634
O Fiouco, abierto ayer con los semáforos fotorrojos instalados sin estar operativos.
photo_camera O Fiouco, abierto ayer con los semáforos fotorrojos instalados sin estar operativos.

Varios dos enxeñeiros que presentaron propostas para evitar os habituais peches do Alto do Fiouco da Autovía do Cantábrico (A-8) debido á néboa cren que sería absurdo que o Ministerio de Fomento aceptase algún prototipo que obrigue a reducir a velocidade no tramo a 60 quilómetros por hora ou incluso a menos. «Para iso, sería mellor que optase por pechar o trazado cando haxa nula visibilidade e que desvíe o tráfico pola estrada N-634, porque non ten sentido ir por unha infraestrutura deste tipo a 60 ou a menos», opinan desde o anonimato, posto que o Goberno aínda non decidiu a iniciativa pola que se decantará.

Aínda a propósito de que o mellor para eles é vender as súas ideas, advirten de que «sería absurdo que o comprador, neste caso o ministerio, optase por unha iniciativa que reducise significativamente a velocidade na autovía. Para iso sería mellor que se gastase o diñeiro en mellorar a N-634, que é a alternativa habitual cando prohiben circular polo Fiouco», obxectan.

SEN DATOS OFICIAIS. Os enxeñeiros están convencidos de que os especialistas do Ministerio de Fomento xa fixeron os seus cálculos sobre as velocidades máximas e mínimas ás que se pode circular sen apenas visibilidade no Fiouco, pero non lles fixeron partícipes deses datos.

«Ninguén nos puxo tampouco un límite de velocidade. Haberá que probar cada prototipo, primeiro en cada laboratorio e logo no mesmo tramo, para ver a canto permitirá circular como moito cada unha das ideas. Despois será cando se verá se merece a pena aplicalas non; se lle compensa a Fomento compralas ou non», matizan.

Nin sequera a Dirección Xeral de Tráfico (DXT) informou a Tráfico da Garda Civil a preto de que criterios segue para pechar o tramo. Descoñécese se se adoita ordenar o peche cando non se pode ver máis aló dos 30 metros. Isto dedúcese, pero non se sabe de certo.

Parece ser que a DXT se guía polas cámaras instaladas no lugar e cando estas xa non permiten ver nin unha ou dúas balizas luminosas, adoitan ordenar o peche desde o Centro de Control de Tráfico do Noroeste.

Os prototipos están pensados para permitir que se circule entre a néboa, aínda sen apenas visibilidade, ou en extremas dificultades con moito vento. Pero, en opinión dos enxeñeiros «se para iso hai que circular a menos de 60 por hora, tampouco parece que mereza a pena ir por unha autovía».

PROCESO. Tras o nomeamento dun novo ministro de Fomento, Íñigo de la Serna,e doutro mandatario para Interior, Juan Ignacio Zoido, agora iníciase un período no que será necesario constituír os equipos de traballo -do último departamento depende por exemplo a Dirección Xeral de Tráfico-. Así os tempos, os empresarios das ideas innovadoras para a A-8 desconfían sobre que antes de que termine o ano váianse a publicar no Boletín Oficial do Estado as bases para licitar o proceso precomercial de compra. Con iso atrasarase tamén a proba do prototipo sobre a estrada.

De todos os xeitos, empresas como Treelogic, que propón guiar ao condutor mediante luces -vermella no caso de que haxa outro vehículo a menos de 50 metros; verde se está despexado, etc.- , continúan traballando nos seus laboratorios cos proxectos ideados. «O noso ten moitas aplicacións para outros campos. Ademais das luces, o noso precisa duns radares que servirían para avisar dun coche detido no viario ou que leva moito tempo parado nunha beiravía de calquera autovía ou autoestrada», matiza o enxeñeiro responsable do departamento de Investigación e Desenvolvemento da firma, Miguel Ángel García Vaz.

UN CASO PARECIDO. A AP-7 en Cataluña está a empezar a sufrir peches similares ao do Fiouco por culpa das densas néboas matutinas entre Lleida e O Vendrella, co agravante de que o viario catalán é de peaxe e o tramo afectado non é de 15 quilómetros, senón do dobre. Con todo, os propios enxeñeiros que idean sistemas antinéboa e antiviento para Mondoñedo aseguran que onde máis peches se producen nunha autovía europea é sen ningunha dúbida no trazado en cuestión da Autovía do Cantábrico.

Comentarios