Tres sinais acústicos guían a procura do MH370 no Índico

Os equipos de rescate investigan hoxe no océano Índico tres sinais acústicos detectados na zona de procura do avión de Malaysia Airlines, desaparecido o 8 de marzo con 239 persoas a bordo, parecidas ás dunha caixa negra.

"Este é un acontecemento importante e esperanzador", dixo o director do Centro de Coordinación de Axencias Conxuntas, o australiano Angus Houston, en rolda de prensa transmitida por televisión.

Varias embarcacións e avións foron enviados á zona onde o navío chinés Haixun 01 detectou dous sinais, unha o venres e outra o sábado, para comprobar se teñen algunha relación co avión do voo MH370.

Mentres, o buque australiano Ocean Shield, que leva un localizador de caixas negras prestado pola Armada estadounidense, analiza un terceiro sinal detectado esta mañá a uns 550 quilómetros de distancia pero da que "de momento non temos máis detalles".

O segundo sinal rexistrado polo Haixun 01, de 90 segundos de duración, foi captada a uns dous quilómetros do lugar onde o día anterior o mesmo barco chinés detectou unha primeira emisión, que durou uns instantes, a unha latitude de 25 graos sur e unha lonxitude de 101 graos este.

Houston indicou que o Haixun 01, que se atopa nunha posición "central" no operativo, captou un sinal electrónico dunha frecuencia de 37,5 kilohercios por segundo que "é consistente coas dunha caixa negra dun avión".

Tamén aclarou que a distancia podería explicar que non se reciba un sinal continuo como a que emiten estes dispositivos.

O coordinador do operativo dixo que na mesma zona avións de recoñecemento avistaron obxectos brancos flotando pero advertiu que de momento non se pode confirmar se estes e os sinais teñen algunha relación co avión.

O barco británico HMS Boto de investigación oceanográfica diríxese á zona onde, segundo Houston, chegará dentro dun ou dous días.

"Temos tres casos acústicos distintos. Estamos a tratar cada un deles moi seriamente. Traballaremos nestas posicións ata que podamos dicir 'si' ou 'non' (teñen relación co avión)", dixo o coordinador da misión de procura.

"Temos que investigalo (...) é algo que leva tempo. Estamos nunha zona de gran profundidade, con sinais falsos. Hai moitos ruídos no océano, ecos que rebotan", indicou o militar australiano.

Durante a rolda de prensa, Houston precisou que os investigadores revisaron a hipotética traxectoria do avión ao considerar que puido voar a unha velocidade superior á considerada inicialmente, o que desprazou o rastrexo cara ao sur.

Tamén dixo que se descoñece se o avión entrou de cabeza ou plano na auga e pediu que se eviten as especulacións.

"Temos aí aos mellores expertos e ao mellor equipamento e o que necesitan é facer o seu traballo. Este é unha contorna moi dinámica e as cousas baixo a auga levan o seu tempo", recordou Houston.

O primeiro ministro de Australia, Tony Abbott, mostrouse esta mañá cauto para non espertar falsas esperanzas, en declaracións aos xornalistas en Xapón, onde efectúa unha visita.

"O que quero dicir é que temos esperanzas pero non estamos seguros. Esta é a procura máis difícil da historia da humanidade. Estamos a buscar un avión no fondo dun océano moi profundo e nunha área moi vasta", destacou Abbott, segundo a radio australiana ABC.

Dez avións militares, dous civís e trece buques participaron este domingo nas operacións de procura nunha área de aproximadamente 216.000 quilómetros cadrados, que se dividiu en tres zonas, a uns 2.000 quilómetros ao noroeste de Perth, a capital do estado de Australia Occidental.

As operacións de rastrexo convertéronse nunha carreira contrarreloxo debido a que as baterías das caixas negras do avión, dun mes de duración, están a piques de esgotarse.

O voo MH370 despegou de Kuala Lumpur con 239 persoas a bordo rumbo a Pequín na madrugada do 8 de marzo e desapareceu dos radares civís de Malaisia uns 40 minutos despois e desde entón non se atopou resto algún.

Ian a bordo 153 chineses, 50 malasios (12 formaban a tripulación), sete indonesios, seis australianos, cinco indios, catro franceses, tres estadounidenses, dous neozelandeses, dous ucraínos, dous canadenses, un ruso, un holandés, un taiwanés e dous iranianos que utilizaron os pasaportes roubados a un italiano e un austríaco.

A policía malasia dixo esta semana que non considera responsables de secuestro, sabotaxe e problemas psicolóxicos ou persoais aos 227 pasaxeiros.

Mentres, a investigación policial da tripulación continúa.

comentarios