Tres anos despois do fatal accidente, O Fiouco segue sen solucións á néboa

Na colisión en cadea morreu unha muller, houbo 40 feridos e uns 50 vehículos implicados. A resolución do concurso de ideas non avanza
Imágen del accidente en el Alto do Fiouco, con los vehículos convertidos en amasijos
photo_camera Imágen del accidente en el Alto do Fiouco, con los vehículos convertidos en amasijos

Este mércores cúmprense tres anos do accidente na A-8 que se saldou cunha muller morta e máis de 40 feridos, un sinistro que puido ser aínda máis tráxico se a fortuna e o instinto de supervivencia das vítimas non xogase ao seu favor. Elas foron capaces de percibir que o máis seguro era abandonar os vehículos e intentar escapar monte arriba polos seus propios medios, o que quizá acabou salvándolles a vida.

Moitos fixérono e comprobaron segundos despois que os seus coches se convertían en auténticos amasillos de ferros. Na súa retina perviven as imaxes de camións encaixándose contra outros xa parados. Ao final foron preto de 50 os vehículos implicados na colisión en cadea.

Só transcorreran seis meses desde a posta en funcionamento do tramo do Alto do Fiouco e eran moitas as voces que xa anunciaran que, tarde ou cedo, acabaríase producindo un accidente grave. En abril houbo un aviso e no primeiro verán, cando os bancos de néboa instálanse con maior asiduidade no Fiouco, chegou a triste confirmación levándose por diante a vida dunha enfermeira de Foz natural de Celanova, que foi atropelada e pereceu no acto tras baixarse do seu coche para auxiliar aos primeiros feridos.

Tres anos despois, os usuarios seguen asistindo cada semana a algún corte do fatídico tramo, co engadido da deterioración da N-634 e a eliminación, desde a apertura da autovía, dos puntos de adiantamento, o que en ocasións provoca colas quilométricas. Xuño do 2015, con cinco días consecutivos, mantén a marca de tempo inoperativo.

O maior esforzo investidor do Ministerio de Fomento foi de tipo coercitivo, coa polémica instalación de radares, e coa posta en marcha, a principios do 2015, dun dispositivo que permite pechar a vía desde o Centro de Xestión de Tráfico da Coruña. Isto evitou que seguisen sendo patrullas da Garda Civil as encargadas de percorrer o tramo de 16 quilómetros e dar o aviso da necesidade de pechar a vía. Cando o láser que manexan desde A Coruña ordena o peche, ponse en marcha un semáforo e as frechas luminosas no centro da calzada que guían aos condutores para saír da A-8 e penetrarse na vetusta N-634.

A pesar das reclamacións de alcaldes, colectivos veciñais e usuarios, pouco ou nada se sabe da resolución do concurso de ideas que lanzou Fomento para atopar o mellor proxecto co que combater a néboa no Fiouco. Só transcenderon as 26 propostas recibidas, pero nos últimos meses o mutismo é total no departamento que agora dirixe Íñigo de la Serna.

CRONOLOXÍA. Con Ana Pastor á fronte, Fomento publica este concurso no Boletín Oficial do Estado o 27 de xuño do 2015. Menos de tres meses despois dábase conta do recibo das seis primeiras propostas, nas que a instalación dun falso túnel, polo menos no viaduto máis problemático, gañaba enteiros.

Durante meses fontes do ministerio aseguraban que tamén se estaba traballando en implementar unha sinalización intelixente, con bandas que cambiarían de cor en función do as condicións meteorolóxicas, e incluso barallaron unha proposta de infravermellos para disipar a néboa ofrecida por unha firma nipoa.

A última noticia oficial remóntase ao 13 de decembro do 2015, coa instalación de novos paneis luminosos e unha estación meteorolóxica.

Aí anunciaba o ministerio que a súa intención era licitar en dúas fases eliminatorias a adxudicación e elixir o proxecto adecuado a finais de xaneiro. Despois situouse este verán como o momento para probar as propostas, pero durante o último ano non transcendeu ningún avance e as 26 propostas achegadas por empresas españolas, estranxeiras e particulares parece que seguen nun caixón.

Mentres tanto, os usuarios da A-8 seguirán cruzando os dedos para non toparse co tramo do Alto do Fiouco cortado e, no peor dos casos, que non se repitan as imaxes daquel fatídico 26 de xuño do 2014.

Comentarios