Proxectan aumentar de 3,8 a 6 millóns os pasaxeiros en aeroportos galegos

O secretario de Estado de Infraestruturas, Rafael Catalá, presentou en Santiago de Compostela o primeiro documento de traballo para a coordinación aeroportuaria de Galicia, que pretende pasar de 3,8 a 6 millóns o número de usuarios do transporte aéreo en Galicia.

Á reunión asistiu o conselleiro de Infraestruturas, Agustín Hernández, e os alcaldes da Coruña, Carlos Negreira; Santiago de Compostela, Angel Currás; e Vigo, Abel Caballero, así como o presidente da Confederación de Empresarios de Galicia (CEG), José Manuel Fernández Alvariño; a directora xeral da Axencia de Turismo de Galicia, Nava Castro, e unha representación das Cámaras de Comercio.

Catalá explicou en declaracións aos informadores tras a reunión que se trata dun documento que "non pretende resolver e dar solucións a todos os problemas, senón abrir unha liña de reflexión e debate" no que participarán todas as administracións, nunha tarefa que agora continuarán os técnicos para manter unha nova reunión, na Coruña ou Vigo, para ter unha "proposta final de plan de acción" en dúas ou tres meses.

A principal discrepancia foi exposta polo alcalde de Vigo, quen criticou que o documento fose coñecido na propia reunión de hoxe, na que non tiveron tempo máis que para "escoitar unha explicación moi sucinta", e do que, no entanto, considera que adoece de elementos " moi importantes".

Entre eles citou a falta de atención competencia de Oporto e que non aborde o problema das axudas, das que dixo que teñen que ser "axudas para todos ou axudas para ningún".

Catalá, pola súa banda, recordou que se trata da segunda reunión previa á constitución do futuro Comité de Coordinación Aeroportuaria de Galicia para aproveitar as "instalacións moi importantes" con que conta este territorio, con capacidade "de crecemento" para pasar de 3,8 a máis de 6 millóns de pasaxeiros mediante medidas comerciais, de oferta e de xeración de demanda.

Insistiu en que este documento da firma pública Aena, encargada da xestión aeroportuaria, pretende ser un "borrador para o traballo" ao que se incorporarán as achegas dos municipios e a Xunta.

O obxectivo é conseguir a "coordinación" dos tres aeroportos, que se atopan nun "espazo xeográfico relativamente limitado" e que conta cunha "competencia moi importante" no de Sa Carneiro, de Oporto.

Explicou que nesta "proposta inicial" identifícase que pode haber concentración en Vigo e A Coruña do que denominou "voos de pasaxeiros de negocios", aínda que "sen perder o enfoque internacional", e en Santiago de Compostela "os que terían un carácter máis turístico co resto de Europa e do mundo".

O representante de Fomento subliñou que non se trata de visións " exclusivas", nin significa que os voos internacionais estean só en Santiago de Compostela e os de negocios só na Coruña e Vigo, polo que rexeitou as "posicións maximalistas".

Preguntado pola ausencia sinalada polo alcalde vigués dunha análise da competencia de Oporto, fundamentalmente con Vigo, Catalá dixo que no documento si se ten iso en consideración e dixo que con esa análise pódense identificar a estratexia do aeroporto portugués que lle permitiu "unha posición tan importante como agora ten".

Sobre as axudas, opinou que teñen que ser "transparentes" e "compartidas, para que non sexan un elemento que destorza a competencia, senón que a potencie".

Pola contra, o alcalde de Vigo subliñou na súa avaliación da reunión que non se ten en conta o mercado do norte de Portugal" e que "non hai ningunha consideración sobre as axudas", cando estas veñen "aplicando a diferentes aeroportos de forma diferenciada e son responsables do que está a suceder neste momento".

Engadiu que tamén son "responsables de forma directa da caída que está a ter o aeroporto de Vigo, pois xeran unha enorme distorsión".

Tras sinalar que o documento precisa dun "replanteamiento", pois "fai unha proposta moi xenérica" que cualificou de non "adecuada e non ben centrada", afirmou que Vigo cooperará co estudo e coa "formulación colectiva", pero reiterou que se debe ter en conta "algo moi importante: a alternativa a Vigo non é Santiago".

"A realidade demostra que se non entendemos moi ben que Vigo ten unha inmensa competencia desde o sur, desde Oporto, non estaremos a entender a realidade do que está a suceder no transporte aéreo de Galicia", apostilou.

Caballero criticou que a Xunta non falase de axudas, cando "é o máis importante, é o único que importa neste momento e concluíu sinalando: "Axudas para todos ou axudas para ningún".

Pola súa banda, o conselleiro Hernández valorou o documento presentado por Aena, que cualificou de serio "e rigoroso", e apuntou que se trata dunha análise técnica cun diagnóstico "certeiro" da situación dos aeroportos galegos.

Preguntado polas axudas, respondeu que "agora toca falar dun diagnóstico e dunha proposta e non de axudas" e anunciou que a Xunta tería o seu propio informe no prazo duns 20 días, que está "na liña" do de Aena.

Devandito documento achegará, ademais, aspectos relacionados coa conectividad das terminais galegas e cuestións vinculadas ao turismo, competencia do Goberno autónomo.

Finalmente, os alcaldes da Coruña e Santiago de Compostela expresaron a súa coincidencia xeral co documento presentado, a súa disposición a colaborar na súa elaboración definitiva e defenderon as necesidades e potencialidades das súas infraestruturas.

Comentarios