Protagonizar un libro é posible grazas o xornalismo

"A túa historia é de libro" é a idea que puxo en marcha a xornalista onubense Rosa Font, que permite a calquera persoa ter un libro coa súa vida, cos seus feitos máis importantes ou as anécdotas que protagonizou, un traballo que se entrega en formato novelado.

Unha idea orixinal que pon en marcha unha xornalista que, na actualidade, desenvolve un labor que nada ten ver coas novelas, ou realmente si, xa que xestiona a web Páxina3huelva, especializada en informacións de sucesos.

Agora, esta xornalista "freelance" optou por contar "historias da xente para a xente" a través dunha empresa de libros personalizados na que condensa e narra a traxectoria de personaxes, institucións ou empresas, como explicou nunha entrevista con Efe.

E é que Font asegura que "todo o mundo ten tras de si unha historia, que non se volve a repetir, e na nosa empresa apostamos por contalas, por converter a particulares anónimos nos absolutos protagonistas".

Púxose ao choio cunha idea que se basea en publicacións que se fan por encargo, tras unha compilación de información nunha cara a cara cos protagonistas.

"Agora temos entre mans a historia dun señor de Moguer que sería capaz de debuxar cos ollos pechados o mapa do pobo, os seus lindes e fronteiras", explica a ideóloga da historia, que concreta que se trata dun ancián de 80 anos, Manuel Capelo, que traballou nos campos moguereños desde a infancia.

A súa historia vana a condensar nun libro, contando cousas como que "participou na plantación dos piñeirais desa zona da costa e ata foi testemuña de perforacións en busca de petróleo", para engadir que "o seu fillo coñece cada capítulo desta intensa traxectoria e non quere que se perda", polo que encargou a súa historia para regalala ao seu pai.

Este relato, como todos as demais que poden manexar, intenta contar cousas "de personaxes que teñen moito que contar e dos que se aprende", co Font pode facer que calquera persoa conte no seu andel coa súa biografía, mesturada cos "best seller" de calquera escritor nacional ou internacional, tan só escribindo para facer o encargo a [email protected].

A temática, por certo, é moi ampla, xa que "homenaxes, xubilacións, vodas de ouro ou aniversario especial" poden ter cabida na iniciativa desta xornalista.

Por exemplo, "imaxinemos que unha avoa cumpre 85 ou 90 anos, e non se ten idea de facerlle un agasallo ou se quere ser realmente orixinal", pois só habería que recorrer a esta iniciativa para regalarlle "A vida de avoa", "90 anos de vida" ou "A súper yaya", ou calquera outro título que se quere dar ao libro que se elixa para a ocasión.

Con todo, Font vai máis aló, para sinalar que pode novelar, por exemplo, "memorias de responsabilidade social, aniversarios da constitución dunha compañía ou eventos significativos", para resumir que pode plasmar nas páxinas dun libro "todo o que emociona, saca un sorriso ou un aplauso, porque iso ten que quedar, e iso é o que facemos para a xente".

A idea é certamente orixinal e a esperanza é que haxa tal volume de encargos que a empresa teña que aumentar, pondo de manifesto unha vez máis que no xornalismo, como en todas as profesións, innovar converteuse nunha condición indispensable para saír da crise.

Comentarios