As reservas de viaxes en Semana Santa mantéñense con estancias máis reducidas

Como Deus, a crise aperta pero non afoga. Polo menos ás axencias de viaxes da comarca, que polo xeral manteñen a demanda no que ás vacacións de Semana Santa refírese. Iso si, as consultadas coinciden en sinalar que as vacas gordas acabáronse e con elas malgástelos: «Xa non hai aquela alegría», din con nostalxia. Así as cousas, o cliente reduce o tempo das estancias, busca ofertas e achega os destinos cada vez máis.

A ameaza de folga dos controladores aéreos amedrentou aos mariñáns, que non empezaron a realizar as reservas ata que se coñeceu a súa cancelación, comentan desde as axencias. «Ó principio estivo todo un pouco parado co tema dá folga, pero desde que se desconvocou xa veu a xente e estanse facendo reservas, incluso máis que outros anos», asegura Juan García, de Alandrina Tours, en Ribadeo.

En canto aos destinos, este ano as axencias notan un incremento nos cruceiros polo Mediterráneo, mentres que Canarias mantense como lugar preferente para os que buscan sol e praia nunha contorna case tropical e sen ir parar ao Caribe. «Canarias é ou pan noso de cada día», di Pedro Fernández, de Viaxes Arifran, en Viveiro, a pesar de que «a raíz dás revoltas non Magreb vos hoteleiros canarios estanse subindo á parra e poñen unhas tarifas moi caras». Así, dáse o paradoxo de que «hoxe sae máis barato un cinco estrelas en Punta Cana ou Riviera Maya que un catro estrelas en Tenerife con media pensión. E non hai nin punto de comparación co que son vos hoteis non Caribe, que son de moi alto nivel», explica.

Os destinos dentro de España non son igual de solicitados, segundo as axencias consultadas, mentres que as que non fallan son as capitais europeas, con Londres, Berlín, París e Praga á cabeza, aínda que as estancias redúcense considerablemente e non adoitan pasar dos catro días.

Sempre quedan atrasados para última hora, que segundo explica Florencio Rodríguez, das focense Viaxes Rodríguez, teñen entre os seus destinos favoritos Portugal, por cuestión de proximidade. «Agora ó último cando un chega e xa queda pouco, decántanse por exemplo por Madeira, que se vendeu moito». Outras illas como as Baleares ou Malta adoitan ser tamén opcións tardías. En todo caso, as axencias coinciden na hexemonía absoluta dos paquetes pechados, que inclúen xa o voo, o hotel en pensión completa e desprazamentos. «Antes ían moito con media pensión, pero agora a xente quere as menos complicacións posibles», aseguran.

Con todo, deixar as cousas para o final ten o seu risco, xa que nos últimos anos a crise fixo que as operadoras de turismo recortasen a oferta e apenas quedan prazas para os destinos máis solicitados, co consecuente aumento de prezo. «É máis difícil conseguir prazas, hai menos que outros anos, menos vóos, menos destinos, e vos prezos mantéñense ou están máis altos», din desde a axencia ribadense. «Nos paquetes quedan poucas prazas e máis caras, igual que para vos cruceiros. Quedan nas categorías altas, as máis baratas son as que se enchen máis rápido», di Rodríguez.

Son moitos os que acoden ás axencias buscando ofertas, pero «para datas concretas como Semana Santa é case imposible», di Sonia Otero, de Viaxes Ecuador, en Burela, quen coincide cos seus colegas en que os almacenistas «poñen menos vóos e ou que fan é completar con esas saídas e nada máis». O axente de Foz recoñece tamén que se piden máis ofertas, aínda que «a maioría dá xente desta zona ten traballo e segue viaxando, aínda que menos días».

Iniciativa
Algunhas axencias, como Arifran, decidiron facerlles un caño ás grandes operadoras de turismo e asumen directamente a configuración dos paquetes, sen intermediarios. «Estamos facendo tarifas especiais, de momento para Palma de Mallorca, como a nosa primeira operación maiorista, contratando directamente ca compañía aérea e cos hoteis. Así voulle dar ó cliente un prezo máis barato e para min segue ou mesmo, pero é máis fácil vendelo. Eliminamos dous intermediarios», di Pedro Fernández, co que o beneficio aumenta.

Algunhas axencias asumen a configuración dos paquetes para aforrar intermediarios e ofrecer prezos máis baratos

Os operadores de turismo ofertan menos prazas que outros anos e as máis baratas son as que se enchen os primeiros días

PERFIL DO VIAXEIRO
Nesta época, parellas de entre 40 e 50 anos

Parellas de mediana idade son as que máis viaxan en Semana Santa, segundo comentan desde as axencias. «A maioría é xente nova, aínda que nós temos clientes fixos de idade avanzada que viaxan todos vos anos. Vos avós non paran», di Florencio Rodríguez. En Burela realizaron reservas para algunha familia pero en xeral todos coinciden en que «ou que máis véndese son para parellas de mediana idade, de entre 40 e 50 anos», engaden desde a oficina vivariense.

Comentarios