O Reino Unido inicia este luns a maior repatriación de pasaxeiros en tempos de paz ao declararse en quebra a aerolínea Monarch, que deixou varados a 110.000 pasaxeiros e que pon de manifesto os problemas deste tipo de empresas.
A Autoridade de Aviación Civil do Reino Unido (CAA, polas súas siglas en inglés) comunicou este luns a bancarrota de Monarch, fundada en 1968, tras non chegarse a un acordo para renovarlle a licenza, coa que a aerolínea esperaba vender paquetes turísticos.
A quebra, comunicada na madrugada do luns, afectou a miles de pasaxeiros, 110.000 no estranxeiro e uns 300.000 que tiñan previsto viaxar nos próximos días.
COMPAÑÍA LOW COST. A difícil situación financeira de Monarch, con numerosos destinos a España, reflicte os problemas destas compañías con custos axustados, como os que sufriu Ryanair, que cancelou numerosos voos nos próximos meses debido a un fallo na distribución das vacacións dos pilotos.
Monarch, que empregaba a 2.100 persoas, é a quinta aerolínea británica e a máis importante do país que se declara en bancarrota, despois de que factores externos, como a situación de inseguridade en Tunisia, Turquía e Exipto, deixásenlle nunha situación imposible.
REPATRIACIÓN. A CAA admitiu que este é un caso "sen precedentes" e sinalou que os pasaxeiros que están no estranxeiro volverán ao país sen que isto supóñalles un custo adicional.
Das rutas entre o Reino Unido e España, as afectadas son Madrid, Barcelona, Almería, Málaga, Alacante, Valencia, Mallorca, Menorca, Eivissa, Lanzarote, Tenerife, Gran Canaria e Forteventura
O conselleiro delegado da CAA, Andrew Haines, precisou que o "alcance" da operación de repatriación provocará "inevitablemente" unha alteración na viaxe dos pasaxeiros.
"Pedimos aos clientes que teñan paciencia mentres traballamos a contrarreloxo para traelos a todos a casa", engadiu, para aclarar que coñecerán os detalles do seu novo voo cunhas 48 horas de anticipación.
Das rutas entre o Reino Unido e España, as afectadas son Madrid, Barcelona, Almería, Málaga, Alacante, Valencia, Mallorca, Menorca, Ibiza, Lanzarote, Tenerife, Gran Canaria e Forteventura, mentres que as outras corresponden a Portugal, Italia, Grecia, Francia, Chipre, Croacia, Israel, Turquía, Suecia, Austria, Alemaña, Suíza e a colonia británica de Xibraltar.
A CAA, que se fai cargo de atender a situación de Monarch, non facilitou de momento cifras concretas sobre os pasaxeiros afectados en cada país, pero se espera que os clientes sexan repatriados en voos doutras compañías e en aparellos que serán fretados especialmente desde o Reino Unido.
COLAPSO. O sindicato Unite, que representa a técnicos e persoal de cabina que traballaban para Monarch, indicou que a continua incerteza ao redor da saída do Reino Unido da Unión Europea (UE) -"brexit"-, puxo a esa compañía nunha situación difícil para conseguir o investimento que necesitaba para poder efectuar unha reestruturación e evitar o seu colapso.
En tanto, o secretario xeral do sindicato británico de pilotos Balpa, Brian Strutton, expresou a súa solidariedade co persoal afectado e recoñeceu que é unha "situación extremadamente difícil" para todos, pero especialmente para o persoal de Monarch que traballou durante anos e quedouse sen emprego.
A aerolínea transportou o ano pasado a 6,3 millóns de pasaxeiros a corenta destinos desde os aeroportos de Gatwick e Luton, en Londres, e desde os ingleses de Birmingham, Leeds e Manchester.
A compañía tiña prazo ata o 30 de setembro antes de que expirase a chamada Atol (Licenza de Organización de Viaxes Aéreas), aínda que conseguira estender a data límite á medianoite do 1 de outubro, sen conseguir un acordo.