A brecha de prezo entre a gasolina e o diésel, no nivel máis baixo en dous anos

O carburante de 95 octanos está un 8,7% máis caro que o gasóleo nos chafarices españois pola súa maior carga fiscal

Só dúas das máis de 9.500 estacións de servizo incluídas no portal de prezos do Ministerio de Enerxía vendían o pasado venres a gasolina máis barata que o gasóleo. Son as contadas excepcións o que se converteu en regra nos últimos anos, aínda que a brecha entre un e outro carburante varía tanto como o mercado e facía tempo que non era tan reducida como agora. Co importe medio da gasolina un 8,7% por encima do marcado para o diésel -un 7,1% no caso de Galicia-, hai que remontarse a maio de 2015 para atopar unha diferenza menor. Non en balde, sen contar impostos o primeiro carburante esta semana está incluso algo máis barato que o segundo.

Iso é o que din os datos do Boletín Petroleiro da UE, que evidencian así que, como explica a Asociación Española de Operadores de Produtos Petrolíferos (AOP), eses combustibles cotizan de forma independente en mercados internacionais e que, igual que no resto da UE, a gasolina ten maior carga fiscal. E esa diferenza, que os expertos vinculan cun apoio ao transporte, non é unha cuestión menor nun produto no que ao redor da metade do importe corresponde a impostos. Esas son as dúas claves con máis impacto nos prezos, nos que, segundo o ministerio, tamén inflúen as divisas e as marxes de distribución e comercialización.

Contando todo, o último boletín, con cifras do luns, sitúa nunha media de 1,206 euros o litro de gasolina de 95 octanos nas estacións de servizo españolas e en 1,109 o de gasóleo. Van así seis semanas de ascenso dese combustible, aínda que cunha última subida mínima, mentres que o primeiro leva desde mediados de setembro en rebaixas ou conxelado. Na época do ano na que adoita aumentar a demanda de gasóleos, a combinación das dúas tendencias reduciu no último mes a distancia entre os dous produtos, que este ano chegou ao 12,6% -en maio- e no pasado recente foi nalgún momento enorme.

No arranque de 2016 a gasolina chegou a estar un 20% máis cara que o diésel na referencia semanal do boletín. E non foi cousa dun día. A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia, que publica periodicamente os importes medios mensuais, situou a brecha dese xaneiro nun 18,7%, unha marca polo menos na última década.

É a máxima expresión dun elemento crave na dieselización do parque de vehículos español, no que ata 2007 eran maioría os que se movían con gasolina. Hoxe gañan os de gasóleo, aínda que nalgúns meses deste ano xa non lideraron as matriculacións.

O diésel aínda presenta o aliciente de que non está máis caro que o carburante de 95 octanos desde 2011. Para que ocorra ten que superalo amplamente antes de impostos. Non abonda con que, como ocorre esta semana -en liña coa anterior-, estea en 0,549 euros o litro fronte aos 0,535 da gasolina. E é que hai que engadir, para empezar, o imposto especial de hidrocarburos, que ten tres tramos e no xeral estatal carga 0,400 euros por litro á gasolina de 95 e 0,307 ao diésel. O tipo especial é de 0,24 para ambos e o autonómico depende da comunidade, aínda que, entre as que o aplican, só Asturias diferencia entre carburantes. En Galicia é para ambos de 0,048 euros, o máximo. E queda sumar o Ive, un 21%.

Comentarios