González Bueno asegura que as preferentes foron o principal problema que se atoparon ao desembarcar en NCB

O conselleiro delegado de Novagalicia Banco, César González Bueno, asegurou na comisión parlamentaria que investiga a fusión de Caixa Galicia e Caixanova que "en ningún lugar, nin de España nin de Europa, se resolveu mellor" que na entidade galega "o enorme problema" da venda masiva de participacións preferentes. Ao fío disto, o conselleiro delegado engadiu que "non quere dicir que estea ben resolto".

O presidente de NCG Banco, José María Castellano, precedeu a González Bueno na comisión de investigación das caixas e xa anunciou que sería o conselleiro delegado o que daría explicacións sobre as preferentes.

Así, González Bueno dedicou boa parte da súa intervención inicial a este asunto e recalcou que foi "o maior problema" que se atopou á súa chegada á entidade o equipo directivo que encabeza Castelán.

"Da man da Xunta estivemos múltiples veces na Comisión Europea e a resposta sempre era que as normas eran claras: son investidores e aínda que haxa unha comercialización deficiente iso terao que determinar un tribunal de xustiza", explicou.

Tras esa negativa e tras varios meses de negociación "intensísima" habilitouse a vía da arbitraxe, recordou o directivo de NCG Banco, que explicou que se fixo ver á Comisión Europea que había unha deficiencia na comercialización superior á doutros países".

"Hoxe o problema na súa forma maioritaria resolveuse e dous de cada tres reclamantes de preferentes e subordinadas cobraron", recalcou.

González Bueno explicou que os que non cobraron recibirán, de media, un 71 por cento de media ponderada, o 65 por cento que reciben a través do troco da liquidez e que vai pagar o Fondo de Garantía de Depósitos e un 6 por cento adicional polo exceso de intereses que cobraron.

"Temos o coñecemento de que a enorme maioría dos casos flagrantes de mala venda e de situación social inaceptable están resoltos, aínda que haxa algúns que poden estar en dúbida e van cobrar o troco e a liquidez e teñen a vía xudicial aberta", engadiu.

O conselleiro delegado de NCG Banco indicou que se van a recuperar o 84 por cento dos fondos, dos que o 50 por cento recuperará o 100 por cen.

Tras recordar que hai 17.000 clientes que non solicitaron arbitraxe porque "deben de pensar que venda foi razoable", explicou. González Bueno engadiu que este proceso supuxo un custo de 500 millóns para o banco, aos que hai que sumar 800 millóns que vai pór o Fondo de Garantía de Depósito e algo máis de 150 millóns de exceso de intereses.

"Quedan uns 250 millóns sen cubrir", indicou González Bueno, que agregou: "Que máis quixéramos que poder acometelo pero nalgún momento había que rematar o proceso de arbitraxe".

Ademais, valorou que, comparada con outras entidades do Fondo de Reestruturación Ordenada Bancaria (FROB), na entidade galega o 51 por cento dos clientes recuperan o 100 por cen a través da arbitraxe, en Calalunya Bank o 14 por cento e en Bankia o 0,12 por cento.

Comentarios