É a reputación de Sacyr -e non a da Marca España- a que está en perigo, advirten os expertos

A ruptura das negociacións entre Sacyr e a Autoridade da Canle de Panamá afectará máis á reputación da propia compañía española que á imaxe de España, segundo varios expertos en internacionalización consultados por EFE, aínda que coinciden en que o conflito podería xerar desconfianza cara ao sector industrial.

A maioría dos analistas preguntados por EFE asegura que se trata dun incidente moi específico, xa que se limita ao mercado das licitacións e concursos e non tanto a outro tipo de investimentos.

O ministro de Economía e Competitividade, Luis de Guindos considera que o "enorme prestixio" da obra pública española no exterior non se verá danado e a ministra de Fomento, Ana Pastor, dixo hoxe que non se pon en dúbida a calidade da enxeñería civil española, "que a día de hoxe segue sendo impoluta".

No entanto, para o profesor do departamento de Dirección e Markéting de ESADE Oriol Iglesias a ruptura de Sacyr coa Canle de Panamá "sen dúbida afecta de forma negativa á confianza da marca" e engade que "esta desconfianza podería transmitirse a outras empresas españolas". "O activo máis importante de calquera marca é a confianza que xera", indica, á vez que asegura que este caso fará que as empresas "analicen ben os seus mercados prioritarios e deseñen estratexias para minimizar os riscos".

Con todo, Iglesias tamén resalta que hai empresas de primerísimo "nivel" en España e cunha "altísima" reputación, que non se verán impactadas por este conflito.

No mesmo sentido, o profesor de Economía do IESE Javier Díaz Jiménez asegura que "cada empresa ten a súa propia estratexia e forma de proceder" e no exterior "os países non compiten, compiten as empresas". Na súa opinión, aínda que este caso "evidentemente non é bo" refírese a un proceso moi concreto como é o das licitacións, polo que "o problema teno Sacyr" e non tanto o resto de compañías españolas, que seguirán cos seus proxectos de internacionalización.

"A reputación non é transferible", asevera ao afirmar que non pode compararse este suceso con decisións arbitrarias que tomaron outros gobernos latinoamericanos, como o de Bolivia ou o de Arxentina. Díaz Jiménez considera que non debe xeneralizarse o ocorrido en Panamá cos futuros investimentos de compañías españolas noutros mercados de América Latina.

De feito, o profesor Iglesias, de ESADE, cre que os procesos de internacionalización "son imparables e necesarios" e di que Latinoamérica seguirá sendo mercado prioritario para España.

Desde o IE Business School, o experto en Markéting e Marca España Gildo Seisdedos asevera que o desencontro entre Sacyr e a Canle de Panamá non afectará á atracción de investimentos estranxeiros e o impacto "está máis vinculado a unha empresa en concreto". "Ao final inflúe a un mercado industrial, moi sofisticado", di ao referirse ao sector das grandes concesionarias de infraestruturas, que -ao seu parecer- serán as que teñan que ir con cautela ás licitacións e pedir maiores garantías.

Comentarios