O pai de policia destaca a eficacia das redes sociais para combater a delincuencia

ELP0806P9F1.JPG
photo_camera ELP0806P9F1.JPG

As redes sociais son máis que eficaces para dar caza a violentos fugitivos, pór a recado a camelos ou acabar co pesadelo de vítimas de sexting -envío de imaxes pornográficas a través de móbil- ou de acoso escolar por medio de WhatsApp. Ese é a mensaxe que transmitiu onte Carlos Fernández Guerra, que participou no foro de cultura dixital #INLUGO14, organizado pola Deputación lucense.

Este xornalista (Madrid, 1974), que é fillo de emigrantes galegos -o seu pai é de Ribeira de Piquín e a súa nai, de Vigo-, é o proxenitor do fenómeno de Twitter @

Pero máis aló desas cifras, o importante, a xuízo do responsable de redes sociais da Policía Nacional, é que «somos útiles á sociedade, o que é o leite, e soubemos tamén achegar á seguridade, desde a prevención, a concienciación e a comunicación».

Este defensor sen concesións de márcaa Policía cansouse de enumerar casos dese papel que están a xogar as redes sociais na loita contra a delincuencia, grazas á colaboración cidadá. O máis recente é a detención en Valencia do fugitivo que presuntamente coseu a puñaladas á súa esposa en Almería.

Explicou que a busca e captura que circulou pola rede recibiu o sábado pola tarde 7.500 retuiteos para botar unha man para dar co paradoiro do presunto asasino machista. «é incrible. é unha ferramenta tan potente que hai que ter coidado con ela para non abusar, non cansar», precisou.

Un dos alicerces do éxito de

A súa prioridade é, segundo indica o responsable de redes sociais da Policía Nacional, «utilizar a comunicación de forma directa. Non queremos ser institucionais, nin corporativos. Sería absurdo intentar ter unha linguaxe do Boe fose do Boe».

«Deixamos de falar de nós, apenas contamos noticias sobre nós, para envorcarnos no que lle interesa á xente. Iso ao 90% das institucións, entidades ou empresas non o fan», agregou Fernández Guerra.

FONTE DE INSPIRACIÓN. A esa linguaxe distendida saíronlle imitadores. Iso é polo menos o que se pensa que fixo a axencia de intelixencia estadounidense, a CIA, que acaba de abrir esta semana un perfil en Twitter coa mensaxe «non podemos nin confirmar, nin desmentir que este sexa o noso primeiro tuit», que tivo 400.000 seguidores.

«É a mellor operación de imaxe que fixo a CIA desde a detención de Bin Laden», afirmou.

Copias ou non á marxe, Fernández Guerra fixo fincapé no camiño de modernización sen volta atrás que emprendeu o corpo ao que pertence, que se dirixe cara á Policía 3.0. «Somos a institución pública e privada que mellor se adaptou aos novos tempos», considera.

Puxo un exemplo sinxelo desa nova realidade social. «Antes dicíase ‘coidado coa webcam'. Fomos os primeiros que dixemos é absurdo falar da webcam tendo un smartphone».

Ademais desa «obsesión por ser útiles» que se traduce na resolución de casos, violentos ou de luva branca -coas tuitredadas para pór coto ao trapicheo xa levan 420 detidos en dous anos-, un dos aspectos que máis gratifica a este xornalista madrileño, con raíces lucenses, é que «conseguimos disparar a prevención coas canles de atención ao cidadán».

«Antes tiñas que ir a unha comisaría para que resolvésenche unha dúbida, agora hai un equipo de policías que, vía Facebook, vía Twitter, resólvecha. Iso é algo espectacular», dixo.

Catro proxectos lucenses son premiados polo seu bo uso de internet e as redes sociais

A Deputación de Lugo clausurou este punto de encontro de tuiteiros e blogueiros co recoñecemento a catro iniciativas da provincia polo bo uso de internet, as novas tecnoloxías e as redes sociais, que foron seleccionadas entre o medio centenar de proxectos aspirantes. O seu presidente, que se fixo un selfie cos asistentes, entregou os premios ao meu Pequeno Vestidor, na categoría de comercio, lecer e restauración; Karmah Ioga & Meditación, na de educación e formación; a produtora Cool Films Galicia, na de cultura, e Imos a Vidas, na de tecnoloxía. Gómez Besteiro anunciou ademais que haberá terceira edición deste foro, sebas senande

O tuit co que a CIA abriu esta semana o seu perfil en Twitter é a mellor operación de imaxe que fixo desde a detención de Bin Laden»

Seguimento

Un escaparate da provincia que foi trendic topic

Este foro de cultura dixital e redes sociais, que a Deputación de Lugo considera como «escaparate único» para proxectar á provincia no exterior, chegou a converterse en trendic topic en Twitter a nivel nacional.

Na primeira xornada, a do pasado venres, case 400 tuiteros empregaron o hashtag #INLUGO, con máis de 1.500 aparicións e ata catro millóns de impresións, segundo os datos facilitados onte pola organización.

Poder de convocatoria

Pero as cifras que pon de manifesto o poder de convocatoria que ten este congreso nas redes sociais non quedan aí. A web do foro, www.inlugo.com, tivo preto de 5.000 visitas e a transmisión en streaming da primeira xornada deste encontro rexistrou máis de 1.500 entradas.

Comentarios