O documental Dos platos y un micro persegue "visibilizar a cultura do hip hop español" no 30º aniversario da súa entrada no país, un traballo que foi publicado hoxe na gran pantalla e ten o testemuño de figuras como o Langui, MC Randy ou Violadores del Verso.
"O primeiro que sentes cando velo é dicir: 'Contra, que bo poder pertencer a estes 30 anos'. É o pracer co que quedas, ter aportado o meu graíño de area co meu grupo", dixo el Langui nunha mesa redonda tras a exhibición do documental.
Á beira do membro de La Excepción, tamén estiveron presentes outros representantes do hip hop Español e a súa historia como Randy ou MC Rayden, entre outros, así como Paco Reyes e Rafa de los Arcos, guionista e director do documental, respectivamente.
O traballo, filmado en 2014, cobre os cambios e evolución do hip hop patrio en todos os períodos desde a publicación de Madrid Hip Hop en 1989 ata o estado actual do xénero pasando por feitos que marcaron os últimos 30 anos como moda a finais dos anos oitenta, a "época das maquetas" na década dos noventa ou o traballo de Violadores del Verso.
Así, polas imaxes de Dos platos y un micrófono. 30 anos de hip hop en España, pasan rostros recoñecibles da escena do rap español, como La Mala Rodríguez, SFDK o El Chojin, e outros menos actuais, pero tamén protagonistas como MC Randy, que viviu de primeira man os inicios deste fenómeno .
"Eu creoque co rap acontece o que pasou cos flamencos hai uns anos, que ten moito puritano", engadiu sobre algunhas das limitacións do xénero.
Mentres tanto, Rayden, que representa o sangue novo do rap Español con 29 anos e que gañou o premio ao mellor artista na última edición dos Premios de la Música Independiente, explicou que o rap está vivo porque "quen ten un soño ou unha paixón perségueo ata que o consegue".
En Dos platos y un micrófono, que ata agora só foi visto na pantalla pequena emitido por TVE, tamén hai espazo para outros aspectos do hip hop, como breakdance, beatbox, DJ ou graffiti.
Con todo, o seu director, Rafael de los Arcos, afirmou que "o orzamento era limitado" e que iso lles impediu incluír moitos nomes ou profundizar sobre cuestións como "a evolución da arte do graffiti."