Unha consultora lucense crea un modelo de "cortesía" contra o spam

A experta en comunicación Mar Castro propón unha folla de ruta para non ser molestos ou que a nosa reputación se vexa prexudicada nas redes sociais
Mar Castro
photo_camera Mar Castro

A experta en comunicación Mar Castro apela á "cortesía" nas redes sociais e faio a partir dunha disciplina que denomina NETiqueta, que define un comportamento excelente en internet co que facer fronte ao "spam social", que "prexudica a reputación" de quen envía este tipo de mensaxes.

Mar Castro (Lugo, 1969) é unha consultora en comunicación e protocolo, ademais de docente en varias universidades españolas, institucións públicas e entidades privadas, que centrou a última parte da súa carreira na relevancia do bo comportamento nas redes sociais.

Tras participar no 12º Coruña Bloggers coa conferencia Eu spameo, ti spameas, nós spameamos, reflexiona nunha entrevista con Efe sobre a evolución de internet e como cambiaron os xeitos de enviar contido non desexado ou lixo.

"Nas redes facemos moitas cousas mal. Aqueles correos lixo de hai anos agora evolucionaron en spam social, que non só chega aos correos electrónicos, senón que se estende polas redes sociais e as aplicacións de mensaxería como WhatsApp", resume.

Como exemplo, entre os numerosos casos que se repiten a diario, cita aqueles en os que unha acode etiqueta a todos os seus coñecidos nunha fotografía ao azar, os envíos de correos insistentemente ou escribir a alguén con copia a todas as súas contas persoais, de maneira que se multiplica a mensaxe.

"Nas redes facemos moitas cousas mal. Aqueles correos lixo de hai anos agora evolucionaron en spam social"

"É unha práctica intrusiva e molesta, que non gusta porque a xente necesita tempo para filtrar, eliminar o que recibe e pararse a determinar todas as mensaxes non desexados, molestos ou irrelevantes", continúa.

Os motivos deste spam social son múltiples e moitas veces proveñen dos contactos máis achegados ou de persoas que "polo seu ego, procura de notoriedade ou ganas de chamar a atención" saturan as bandexas de entrada da súa contorna.

"Isto provoca moitas situacións negativas como malentendidos, potencia a falta de atención, baixa o rendemento e prexudica a reputación de quen o manda porque diminúe a súa credibilidade", agrega.

Este comportamento está presente tamén en WhatsApp, con contactos que "continuamente están a enviar mensaxes e esixindo participación" ou persoas que utilizan a mensaxería "a altas horas da noite", ademais dos que optan por mandar multitude de "mensaxes curtas" que provocan numerosas alertas en lugar dun longo e completo.

"Agora verémolo moito en Nadal. Hai quen no canto de facer unha lista de difusión crea un grupo con todos os seus contactos, felicítaos e vaise do grupo. é outra forma de facer spam social", alerta.

"Internet non é anónimo e ten memoria, polo que hai que pensar antes de falar, de escribir ou de publicar"


Fronte a todas estas prácticas, Castro defende a NETiqueta, unha disciplina que expón desde Galicia para o mundo e na que centrou hai dous anos na Universidade de Vigo a primeira tese doutoral sobre esta materia. "É unha folla de ruta para un comportamento excelente na rede. Creo que agora hai moita falta de coñecemento e debido a que os dispositivos son tan intuitivos e fáciles non nos paramos a pensar se o que estamos a facer está ben. Metémonos e pómonos a explorar", abunda.

Mar Castro considera fundamental ter en conta en todo momento que é necesario saber como actuar en función de quen sexa o interlocutor e tamén ve clave a utilización da linguaxe adecuada, pois "exportar a linguaxe de Whatsapp ao resto, é un erro".

"A cortesía favorece a socialización das persoas e noto que fai falta cortesía nas redes sociais", subliña esta experta na materia.

Na súa opinión, esta actitude favorecería a "marca persoal" de cada un, que debe ser positiva, e recorda que a pesar de que moitos pensen o contrario, "a identidade física está en xogo".

Ao fío diso sostén que "internet non é anónimo e ten memoria", polo que apela a "pensar antes de falar, de escribir ou de publicar". "Temos que molestarnos en facer un uso responsable, creativo e intelixente da rede, un uso seguro que nos permita estar en contacto con todas as persoas, que entre elas tamén as hai desexables e outras que non desexamos", conclúe.

Comentarios