Cervo e Xove ven discriminación nos investimentos da Autoridade

Puerto de San CIbrao. (Foto: José Mª Álvez)
photo_camera Puerto de San CIbrao. (Foto: José Mª Álvez)

A actual repartición da Autoridade Portuaria de Ferrol-San Cibrao lesiona os intereses da Mariña, pois o diñeiro que se xera no peirao lucense, que o pasado ano foi de máis de tres millóns de euros, apenas reverte na comarca. Por iso, os alcaldes directamente implicados, os de Cervo e Xove, reclaman unha modificación nos criterios de repartición, co fin de que redunde nos seus municipios parte do diñeiro que xeran.

Con iso conseguiríase erradicar a actual discriminación, que leva consigo que o diñeiro se marche fóra da provincia, sobre todo cara a Ferrol, o porto matriz, que absorbe o groso dos investimentos da Autoridade, con máis de trece millóns o pasado ano, fronte aos 650.000 cos que tivo que conformarse A Mariña.

O motivo é que o porto de San Cibrao funciona como un ente privado, ao estar a súa xestión en mans de Alcoa, que ten a concesión do seu uso ata 2023, polo que a Autoridade Portuaria non inviste nada na mellora e remodelación da zona. De feito, cos criterios de repartición actuais os únicos lugares nos que se pode investir é nos que dependen directamente do ente estatal, que son os faros de Illa Pancha, en Ribadeo; o da Atalaia, en San Cibrao, e o de Roncadoira, en Xove.

O acceso a este último foi a última mellora levada a cabo pola Autoridade Portuaria, cun investimento de medio millón de euros en dúas fases, unha cantidade suficiente para a posta en valor da zona, pero escasa tendo en conta o outro lado da balanza, e que segue a tendencia dos últimos anos, con pequenos investimentos, incluso houbo algún exercicio, como ocorreu en 2009, en que brillaron pola súa ausencia.

No período de 2001 ao 2008, o ente estatal acometeu un plan de mellora e acondicionamento destas sinalizacións marítimas, por un importe de 1,7 millóns de euros, que é a metade do que ingresou o pasado ano polo tráfico en San Cibrao.

Histórica

A demanda dos rexedores non é máis que darlle voz á reclamación histórica de que a provincia lucense benefíciese do que xera, unha cuestión na que todos os partidos están de acordo, independentemente da súa cor política, pois está claro que para unha provincia con poucos recursos sería vital a inxección económica que este fondo extra xeraría.

A novidade estriba agora en que a modificación da repartición podería facerse sen mudar a situación actual de que San Cibrao segue dependendo de Ferrol que, sobre o papel, parece máis fácil, aínda que sen renunciar para nada a que Lugo conte algún día con Autoridade Propia.

Tanto Afonso Villares, rexedor de Cervo, como Demetrio Salgueiro, alcalde de Xove, coinciden en sinalar a importancia que para os seus concellos, como para o resto da zona, tería o poder beneficiarse de parte do diñeiro que xera o porto de San Cibrao.

Unha petición que consideran de xustiza e coa que se acabaría a discriminación á que, entenden, está sometida a provincia e que se estende máis aló do diñeiro, pois no Consello de Administración da Autoridade Portuaria de Ferrol-San Cibrao non teñen cabida os empresarios da zona e si os de Ferrolterra.

«A Cel e a Cámara de Comercio solicitaron o seu ingreso, pero non se lles aceptou e eu creo que igual que están uns tamén deberían estar os outros», aseverou Salgueiro. Este ano, o rexedor de Xove presentou unha solicitude para poder optar a unha axuda de 30.000 euros para financiar as festas patronais, dentro das partidas dedicadas a temas sociais e culturais, unha físgoa co que tratan de rabuñar algún euro.

Villares é, na actualidade, o único representante da comarca no Consello de Administración, un cargo co que se turna cada dous anos co rexedor de Xove, a quen lle toca incorporarse no próximo ano 2012.

A outra cadeira de brazos que lle corresponde á provincia neste organismo ocúpao a delegada territorial da Xunta en Lugo, a soberina Raquel Arias.

EXPANSIÓN
A capacidade do porto actual está no seu límite máximo

O porto de San Cibrao está na actualidade ao cen por cento da súa capacidade, segundo fontes de Alcoa, debido ao intenso movemento que rexistra, tanto de entrada con mercantes cargados de bauxita e outras materias primas, como de saída de produtos manufacturados. A empresa non se pronuncia sobre unha posible ampliación, coa apertura do dique norte, aínda que un tráfico máis diverso está claro que podería afectar o desenvolvemento da súa configuración actual.

Tráficos

Conseguir que San Cibrao se convertese nun porto comercial, que permitise o libre acceso e saída de mercancías, é o primeiro paso para que Lugo puidese contar cunha Autoridade Portuaria propia, deixando de ser a única provincia con mar de España que non xestiona o seu porto. A iso, uniríanselle outras vantaxes derivadas dun maior tráfico portuario, que influirían positivamente non só en potenciar a economía local, senón tamén en revitalizala, xa que o porto converteríase nun polo de atracción para o asentamento de novas empresas e a importación e exportación de mercancías. Ademais, evitaría os desprazamentos de empresas locais a outros portos, como á Coruña ou Xixón.

Comentarios