Adif recorre a imputación do antigo director de Seguridade no caso Alvia

O presidente do ente considera que dar ese paso era unha "obrigación" do xestor ferroviario
Peritos examinan las vías en Angrois
photo_camera Peritos examinan las vías en Angrois

O presidente de Adif, Juan Bravo, confirmou que o xestor de infraestruturas presentará un recurso á imputación do seu exdirector de Seguridade na Circulación, Andrés Cortabitarte, investigado pola súa posible responsabilidade no accidente do tren Alvia que en xullo de 2013 deixou 80 mortos en Compostela. O administrador ferroviario considera que "nin xurídica nin tecnicamente era aplicable a normativa europea que esixiría unha avaliación de riscos distinta da que se fixo". E asegura, ademais, que a análise de riscos que se efectuou respecta esta norma comunitaria.

Adif alega tamén que "non existe consenso" entre peritos, xuristas, as partes acudidas e as distintas autoridades de seguridade europea sobre se a normativa "é aplicable ou non". Por iso, discrepa de que poida ser "evidente", como sostén o xuíz, "o incumprimento" desta normativa, xa que a súa "vixencia e aplicabilidad é sumamente difusa".

Cortabitarte, que ocupaba o cargo de director de Seguridade na Circulación de Adif cando se produciu o accidente o 24 de xullo de 2013 en Angrois, preto de Santiago, foi citado como presunto responsable de 80 delitos de homicidio e lesións por imprudencia. A Audiencia Provincial da Coruña ordenara en maio de 2016 a reapertura da instrución polo accidente ferroviario, que deixou 80 mortos e máis de cen feridos, despois de que o titular do xulgado de instrución número 3 de Santiago, Andrés Lago, o mesmo que agora chamou a declarar a Cortabitarte, désea por pechada en xaneiro do ano pasado.

O presidente do ente público afirmou este xoves que este organismo recorreu o auto de imputación porque era a súa "obrigación". En declaracións aos medios durante un acto celebrado na estación da Ave de Vigo, Juan Bravo recordou que Cortabitarte é "traballador de Adif" e que foi "responsable de seguridade no momento previo ao accidente". "Desde Adif recorremos o auto porque entendemos que era a nosa obrigación", esgrimiu.

No recurso arguméntase, entre outras cousas, que "non é Adif quen autoriza a posta en servizo dunha liña, senón a Dirección Xeral de Ferrocarrís do Ministerio de Fomento", e engadiu que "non corresponde á Dirección de Seguridade na Circulación realizar unha avaliación integral dos riscos nin ostentar a responsabilidade global da xestión da seguridade".

Comentarios