O maior acontecemento deportivo e espectáculo comercial por excelencia do ano en EE UU, a final da Liga Nacional de Fútbol Americano (NFL), a Super Bowl, chega este domingo a Silicon Valley, un partido que se espera que vexan en directo máis de 100 millóns de telespectadores.
A Super Bowl, que celebra este ano a súa edición número 50, atraerá a unhas 70.000 persoas ao Estadio Levi's de Santa Clara, equipado con máis de 1.200 puntos de conexión wifi e un novo sistema de cámaras que permitirá aos telespectadores ver mellor as xogadas, o que converte a esta final na máis dixital e conectada da historia.
Se o desenlace da Super Bowl, que enfronta aos Panthers de Carolina e os Broncos de Denver, xera expectación, tamén o fan os anuncios publicitarios que se transmitirán nas pausas do partido, así como o desfile de artistas durante o espectáculo do descanso, cando actuarán o grupo Coldplay e a cantante Beyoncé, entre outros.
Os anuncios ofrecen ás empresas patrocinadoras unha plataforma única, que o ano pasado acadou unha marca de audiencia na historia da televisión estadounidense de 114 millóns de espectadores, o que disparou o prezo dun anuncio de 30 segundos ata os 5 millóns de dólares.
UN TON MÁIS ALEGRE. A diferenza do ano pasado, cando os anuncios adoptaron un ton sombrío con temas como a violencia doméstica, o acoso dixital ou as figuras de pais ausentes, a 50 edición da Super Bowl promete ter un ton moito máis alegre a xulgar por algúns dos anuncios que xa saíron ao aire.
Os executivos publicitarios aseguran que se trata dunha decisión consciente que busca reconquistar a uns televidentes cansados de malas noticias e aos que queren facer rir. "O momento actual asusta bastante (...). San Bernardino, París, a caída do mercado bolsista. Todo iso deixou aberta a porta para o escapismo no entretemento", dixo ao diario The Washington Post, Brad Todd, experto en publicidade. Todd subliñou que as campañas políticas están a responder a ese contexto pouco favorable e poida que contribuíndo á angustia cidadá con "alarmantes montaxes de televisión".
As empresas, mentres tanto, optaron por outra dirección: nun dos anuncios, que promociona a salsa de tomate e outros produtos da marca Heinz, un exército de cans salchicha corre feliz por unha pradería. Outro dos comerciais mostra ao exxogador da NFL Dan Marino e ao actor Alec Baldwin planificando unha festa coa axuda do sistema para o control de fogares intelixentes Amazon Boto.
A NFL, que o ano pasado optou por un anuncio denunciando a violencia doméstica tras os abusos protagonizados por algúns dos seus xogadores, tamén deu un xiro drástico, cun comercial musical que mostra a nenos nados nove meses despois de que o equipo dos seus pais gañase a Super Bowl.
A FESTA DA FINAL XA EMPEZOU. Á espera de que o bo humor alague o domingo as pantallas estadounidenses, a cidade de San Francisco, a 60 quilómetros de Santa Clara, acolle xa unha multitude de festas para entreter aos residentes locais e aos turistas que visitan a Bahía con motivo do evento.
A cidade gastou máis de 5 millóns de dólares na organización de actos previos á Super Bowl, que inclúen desde concertos gratis a exposicións fotográficas, xogos interactivos, demostracións de realidade virtual e degustación de comida e bebida nunha especie de festival que se concentra ao redor do Ferry Building, na zona portuaria. O programa de actividades inclúe, tamén, todo tipo de festas e eventos exclusivos auspiciados por empresas e organizacións privadas como a revista Vanity Fair, que patrocinará a noite deste sábado unha festa á que se pode asistir só por invitación e na que actuará o cantante Bon Jovi.
O acto rivalizará co organizado pola revista Rolling Stone, cuxas entradas oscilan entre os 1.000 e os 5.000 dólares e que contará coa asistencia da cantante Charli XCX, os rapeiros Pitbull e Flo Rida e a banda de rock Jane's Addiction. A Super Bowl deste domingo será o evento deportivo máis caro na historia de EE UU, cun prezo medio por entrada próximo aos 5.000 dólares. A marca, ata agora, tíñao o combate de boxeo entre Floyd Mayweather e Manny Pacquiao, que se acuñou como a pelexa do século e disputouse nas Vegas (Nevada) o ano pasado, cun prezo medio de 4.672 dólares por entrada.
A boa saúde financeira das empresas tecnolóxicas da zona, que salvo contadas excepcións como Yahoo acumulan beneficios multimillonarios, alentou, segundo os observadores, a poxa á alza polas entradas do partido.
Silicon Valley quenta motores para a 50 edición da Super Bowl
A final da NFL será a máis tecnolóxica da historia para que 100 millóns de espectadores esperados vexan as mellores xogadas en directo