Silicon Valley quenta motores para a 50 edición da Super Bowl

A final da NFL será a máis tecnolóxica da historia para que 100 millóns de espectadores esperados vexan as mellores xogadas en directo
La Policía comprueba los alrededores del Levi's Stadium, donde se celebrará la Super Bowl
photo_camera La Policía comprueba los alrededores del Levi's Stadium, donde se celebrará la Super Bowl

O maior acontecemento deportivo e espectáculo comercial por excelencia do ano en EE UU, a final da Liga Nacional de Fútbol Americano (NFL), a Super Bowl, chega este domingo a Silicon  Valley, un partido que se espera que vexan en directo máis de 100 millóns de telespectadores.

A Super Bowl, que celebra este ano a súa edición número 50, atraerá a unhas 70.000 persoas ao Estadio Levi's de Santa Clara, equipado con máis de 1.200 puntos de conexión wifi e un novo sistema de cámaras que permitirá aos telespectadores ver mellor as xogadas, o que converte a esta final na máis dixital e conectada da historia.

Se o desenlace da Super Bowl, que enfronta aos Panthers de Carolina e os Broncos de Denver, xera expectación, tamén o fan os anuncios publicitarios que se transmitirán nas pausas do partido, así como o desfile de artistas durante o espectáculo do descanso, cando actuarán o grupo Coldplay e a cantante Beyoncé, entre outros.

Os anuncios ofrecen ás empresas patrocinadoras unha plataforma única, que o ano pasado acadou unha marca de audiencia na historia da televisión estadounidense de 114 millóns de espectadores, o que disparou o prezo dun anuncio de 30 segundos ata os 5 millóns de dólares.

UN TON MÁIS ALEGRE. A diferenza do ano pasado, cando os anuncios adoptaron un ton sombrío con temas como a violencia doméstica, o acoso dixital ou as figuras de pais ausentes, a 50 edición da Super Bowl promete ter un ton moito máis alegre a xulgar por algúns dos anuncios que xa saíron ao aire.

Os executivos publicitarios aseguran que se trata dunha decisión consciente que busca reconquistar a uns televidentes cansados de malas noticias e aos que queren facer rir. "O momento actual asusta bastante (...). San Bernardino, París, a caída do mercado bolsista. Todo iso deixou aberta a porta para o escapismo no entretemento", dixo ao diario The Washington Post, Brad Todd, experto en publicidade. Todd subliñou que as campañas políticas están a responder a ese contexto pouco favorable e poida que contribuíndo á angustia cidadá con "alarmantes montaxes de televisión".

As empresas, mentres tanto, optaron por outra dirección: nun dos anuncios, que promociona a salsa de tomate e outros produtos da marca Heinz, un exército de cans salchicha corre feliz por unha pradería. Outro dos comerciais mostra ao exxogador da NFL Dan Marino e ao actor Alec Baldwin planificando unha festa coa axuda do sistema para o control de fogares intelixentes Amazon Boto.

A NFL, que o ano pasado optou por un anuncio denunciando a violencia doméstica tras os abusos protagonizados por algúns dos seus xogadores, tamén deu un xiro drástico, cun comercial musical que mostra a nenos nados nove meses despois de que o equipo dos seus pais gañase a Super Bowl.

A FESTA DA FINAL XA EMPEZOU. Á espera de que o bo humor alague o domingo as pantallas estadounidenses, a cidade de San Francisco, a 60 quilómetros de Santa Clara, acolle xa unha multitude de festas para entreter aos residentes locais e aos turistas que visitan a Bahía con motivo do evento.

A cidade gastou máis de 5 millóns de dólares na organización de actos previos á Super Bowl, que inclúen desde concertos gratis a exposicións fotográficas, xogos interactivos, demostracións de realidade virtual e degustación de comida e bebida nunha especie de festival que se concentra ao redor do Ferry Building, na zona portuaria. O programa de actividades inclúe, tamén, todo tipo de festas e eventos exclusivos auspiciados por empresas e organizacións privadas como a revista Vanity Fair, que patrocinará a noite deste sábado unha festa á que se pode asistir só por invitación e na que actuará o cantante Bon Jovi.

O acto rivalizará co organizado pola revista Rolling Stone, cuxas entradas oscilan entre os 1.000 e os 5.000 dólares e que contará coa asistencia da cantante Charli XCX, os rapeiros Pitbull e Flo Rida e a banda de rock Jane's Addiction. A Super Bowl deste domingo será o evento deportivo máis caro na historia de EE UU, cun prezo medio por entrada próximo aos 5.000 dólares. A marca, ata agora, tíñao o combate de boxeo entre Floyd Mayweather e Manny Pacquiao, que se acuñou como a pelexa do século e disputouse nas Vegas (Nevada) o ano pasado, cun prezo medio de 4.672 dólares por entrada.

A boa saúde financeira das empresas tecnolóxicas da zona, que salvo contadas excepcións como Yahoo acumulan beneficios multimillonarios, alentou, segundo os observadores, a poxa á alza polas entradas do partido. 

Comentarios