Os interrogantes cercan o caso do voo MH370

As afirmacións e desmentidos das autoridades, expertos e testemuñas rodearon de confusión as operacións de procura do avión de Malaysia Airlines desaparecido o 8 de marzo con 239 persoas a bordo.

O voo MH370 despegou de Kuala Lumpur o sábado pasado ás 00.41 hora local (16.41 GMT do venres) e tiña previsto chegar a Pequín ás 06.30.

O Boeing 777-200 levaba carburante para 7,5 horas de voo e transportaba a 227 pasaxeiros, incluídos dous menores, e unha tripulación de 12 persoas. Ata aquí, estes datos mantivéronse desde o primeiro día, pero non outros.

"Malaysia Airlines confirma que o voo MH370 perdeu o contacto coa Torre de Control Aéreo de Subang ás 02.40 de hoxe", sinalou ese día a aerolínea.

A Autoridade de Aviación Civil de Vietnam reportou que o piloto do MH370 non contactou ás 17.21 GMT (venres), como estaba previsto, cando voaba entre Malaisia e Ho Chi Minh (antiga Saigón).

As autoridades malasias adiantaron despois unha hora a desaparición nos radares, pero hoxe o director xeral do departamento de Aviación Civil de Malaisia, Azharuddin Abdul Rahman, ofreceu outras explicacións.

Azharuddin indicou nunha rolda de prensa en Kuala Lumpur que por normativa dous radares rexistran os voos; o primeiro deles marcou o último contacto co MH370 ás 01.21 hora local e o outro, ás 01.30, e este último situou o aparello sobre o golfo de Tailandia entrando no espazo aéreo de Vietnam.

No entanto, o experto indicou que outro radar, esta vez militar, rexistrou ás 02.15 un obxecto, que non identificou porque non é a súa función, sobre o estreito de Malaca, no oeste e por centos de quilómetros da posición que se supón ao MH370.

Un xornal malasio publicou a existencia deste último rexistro e atribuíu a información a declaracións do xeneral Rodzali Daud, quen despois o negou todo.

A pesar diso, explicaría que as operacións de procura e rescate se centren no estreito de Malaca e o mar de China Meridional.

Os 227 pasaxeiros que abordaron o MH370 tamén deron moito que falar a partir do momento en que se descubriu que dous deles embarcaron con pasaportes roubados.

Os impostores ao final resultaron dous iranianos que supostamente buscaban vivir en Europa, pero outros pasaxeiros aínda crean confusión.

Azharuddin dixo o luns que cinco persoas se rexistraron e entregaron as súas maletas pero logo non embarcaron. "Este comunicado é en referencia ás moitas preguntas sobre os supostos cinco pasaxeiros que non abordaron o MH370 (...) Malaysia Airlines quere clarificar que foron catro", sinalou a aerolínea o martes.

Ese mesmo día, a Policía asegurou que todas as persoas subiron ao avión, que ninguén quedou en terra.

O ministro de Defensa e interino de Transportes de Malaisia, Hishamudin Husein, mediou hoxe no asunto ao dicir que houbo catro pasaxeiros que compraron o billete pero non se presentaron e ocuparon o seu lugar acodes na lista de espera.

O viceministro de Transporte de Vietnam, Pham Quy Tieu, anunciou esta mañá a suspensión de parte das operacións de procura, pero unhas horas despois o xefe adxunto do Estado Maior do país, o tenente xeral Vo Van Tuan, desmentía a cancelación e falaba de reforzamento destas accións.

Os familiares das persoas desaparecidas preguntaron varias veces por que cando chaman ao teléfono dalgún dos seus no avión, soa o ton da chamada.

Hubh Dunleavy, director Comercial de Malaysia Airlines, confirmou que a eles tamén lles ocorreu isto cando chamaron aos teléfonos móbiles da tripulación do MH370, pero non ofreceu unha explicación, segundo o diario Straits Times.

Outra fonte constante de confusión foron as informacións sobre supostos restos ou sinais do avión avistados no mar, pero ata o momento ningún resultou verdadeiro, ou iso din as autoridades.

Comentarios