O Ever Given parte cara a Holanda tras máis de tres meses retido en Exipto

O bloqueo da canle de Suez que protagonizou o portacontedores provocou perdas millonarias ao comercio mundial
El Ever Given, iniciando este miércoles la navegación. EFE
photo_camera O Ever Given, iniciando este mércores a navegación. EFE

Logo de permanecer retido por máis de tres meses en augas da canle de Suez, o portacontedores Ever Given volveu navegar este mércores grazas á rúbrica dun acordo económico "confidencial" entre as autoridades exipcias e a propietaria do barco que bloqueou esta importante vía marítima a finais de marzo.

Desde o Gran Lago, situado no tramo central da canle, o barco de bandeira panameña levantou áncoras sobre as 11.20 horas locais e retomou o seu curso cara ao mar Mediterráneo, no medio dunha grande expectación mediática. Non faltaron os selfis co Ever Given e o equipo de comunicación da canle de Suez obsequiou a prensa con bandeirolas exipcias para "despedir" o barco que protagonizou un dos incidentes máis soados do paso artificial. 

Tras un "arduo" proceso de negociacións entre a Autoridade da Canle de Suez e a propietaria xaponesa Shoei Kisen, a embarcación de case 400 metros de eslora puido volver navegar libremente. Segundo a empresa xestora da mercancía que transporta o Ever Given, Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), o portacontedores parará no porto de Port Said, na saída da canle de Suez ao mar Mediterráneo, para unha inspección do casco, e seguirá a súa ruta cara a outro porto non especificado onde descargará a súa mercancía.

Aínda que o acordo é ata o momento confidencial, o xefe da entidade xestora, almirante Osama Rabie, dixo nunha rolda de prensa que as negociacións lograron alcanzar "o punto de encontro" entre as demandas da Autoridade e a empresa propietaria, coa que asegurou que "manteñen unha relación amigable".

O bloqueo da canle supuxo entre 72 e 90 millóns de perdas en seis días, segundo a Autoridade, que esixiu nun principio unha compensación de 916 millóns de dólares (uns 772 millóns de euros, ao cambio actual), que aceptou rebaixar a 550 millóns de dólares (463 millóns de euros) polos danos e prexuízos ocasionados.

Durante as tarefas realizadas para desencallar o buque un traballador da canle morreu, unha lancha afundiuse e preto de 50 embarcacións tiveron que desviarse por rutas alternativas

Pero lonxe de dar detalles e cifras, Rabie confirmou que Shoei Kisen abonou "soamente unha suma de diñeiro e unha remolcadora cunha potencia de 75 cabalos" que chegará nun ano, asegurando que non existen "incentivos adicionais nin termos secretos". Así mesmo, dixo que os cartos pagaranse de golpe, sen cotas, e que a Autoridade xa recibiu "a confirmación de que a suma de diñeiro foi depositada" tras a partida do Ever Given. Ademais, "o acordo implica que non haberá máis reclamacións logo da saída do buque", segundo Rabie. 

PÉRDIDAS MILLONARIAS. O portacontedores de bandeira panameña cunha carga de máis de 18.000 colectores, que integra a flota da naviera taiwanesa Evergreen, encallou o pasado 23 de marzo no medio dunha tormenta de area e bloqueou o paso marítimo durante seis días.

Un informe de Euler Hermes estimou entón que o peche da canle puido custar entre 6.000 e 10.000 millóns de dólares ao día ao comercio mundial.

Durante as tarefas das autoridades exipcias para desencallar o buque, un traballador da canle de Suez morreu, unha lancha a motor afundiuse e unhas 48 embarcacións víronse obrigadas a desviarse por rutas alternativas.

Sobre a morte do traballador exipcio, Rabie explicou que a Autoridade intentou pagar unha compensación aos familiares da vítima, algo que "rexeitaron totalmente", polo que lles prometeron que lles pagarían os gastos para a gran peregrinación anual á Meca, algo que polo menos "será satisfactorio".

Comentarios