O avión Solar Impulse II despega para dar a volta ao mundo sen combustible

Partiu este luns dos Emiratos Árabes co obxectivo de percorrer 35.000 quilómetros propulsado unicamente por enerxía solar
El avión Solar Impulse II despegó este lunes de Emiratos Árabes.
photo_camera El avión Solar Impulse II despegó este lunes de Emiratos Árabes.

O avión Solar Impulse II despegou este luns do aeroporto da o Batin, na capital dos Emiratos Árabes Unidos, para facer historia dando a volta ao mundo en 12 etapas sen combustible, propulsado unicamente pola enerxía solar.

Coas luces do amencer, o piloto suízo André Borscheberg tomou impulso aos mandos do prototipo, o segundo da súa xeración, e despegouse do chan silenciosamente rumbo cara á meta da súa primeira travesía, Mascate, capital do sultanato de Omán.

Xunto ao piloto, tamén toma parte nesta aventura Bertrand Piccard, con quen Borscheberg se turnará aos mandos da nave.

Dous centenares de persoas en autobuses descubertos trasladáronse ata o lugar para ser testemuñas do comezo desta "aventura solar", que pretende marcar un fito histórico: percorrer 35.000 quilómetros sen empregar unha soa pinga de combustible sólido.

Os invitados que presenciaron a súa partida tomaron posicións ás 06.00 da mañá, hora local, para poder contemplar en primeira fila o despegamento, que quedou rexistrado ás 07.12 horas (03.12 GMT).

Entre os observadores, atopábase Tariq Nasraldín, un piloto saudita, que asegurou a Efe terse desprazado desde Florida, en Estados Unidos, para asistir ao primeiro voo do Solar Impulse II.

"Son fan e seguín este proxecto desde o principio. Bertrand Piccard foi toda unha inspiración para min desde que dese a volta ao mundo en globo. Foi nese momento cando decidín que quería ser piloto e instrutor de voo", relatou Nasraldín.

Este periplo, que se prolongará durante cinco meses, inclúe dúas etapas de cinco ou seis días, nas que Borscheberg e Piccard, fundadores do proxecto Solar Impulse, intentarán cruzar os océanos Atlántico e Pacífico.

Coa súa aventura pretenden concienciar á xente sobre o uso de "tecnoloxías limpas e eficientes" fronte aos contaminantes combustibles tradicionais.

A nave na que asucarán os ceos oceánicos soportará temperaturas de 40 e -40 graos centígrados.

O avión conta cunhas enormes ás de 72 metros de envergadura -as dun Boeing 747 Jumbo miden 68,5 metros-; aínda que o seu peso rolda os 2.300 quilogramos.

Está cuberto dunha fina capa de fibra de carbono que alberga 17.248 células solares que lle dan unha autonomía de ata cinco noites e cinco días.

A velocidade máxima á que o avión poderá navegar será de 90 quilómetros/hora ao nivel do mar, e de 140 quilómetros/hora á súa altitude máxima, 8.500 metros.

A cabina ten un volume de 3,8 metros cadrados, suficientes para almacenar o osíxeno, a comida, a auga, o paracaídas e o resto do equipamento necesario para o piloto, e ten un asento ergonómico que se reclina de forma que o seu ocupante poida sentar, estirarse e incluso facer exercicio.


SEGUNDA EXPERIENCIA
Este é o segundo prototipo dese "soño". O primeiro, máis leve e menos potente, realizou o seu primeiro voo en 2010 e logrou, entre outros, viaxar 26 horas seguidas, e cruzar Estados Unidos de costa a costa en cinco etapas.

O avión, que avanzará a unha velocidade media de entre 50 e 100 quilómetros hora, inclúe a novidade de que é completamente hermético, polo que poderá voar sen problemas baixo a choiva.

Tras a súa parada en Omán, o Solar Impulse II deixará atrás Oriente Medio, un dos símbolos da explotación dos combustibles fósiles, para voar cara aos horizontes da India, Birmania e China.

Comentarios